Nyt betalingsanlæg skal få bilerne hurtigere over Storebælt

Til efteråret 2019 åbner et nyt betalingsanlæg ved Storebæltsbroen, der skal gøre det både hurtigere og nemmere for person- og lastbiler at komme over den faste forbindelse.

22.08.2018

SCM.dk

På den baggrund mener organisationen bag, A/S Storebælt, at det er ved at være på tide med en opdatering. Derfor har man netop indgået kontrakt med norske Q-Free på levering af et nyt betalingsanlæg, som fra næste efterår vil gøre det både hurtigere og nemmere for bilister at komme over broen.

Formålet er at fremtidssikre betalingsanlægget, så det kan tage i mod den voksende trafik og samtidig give en bedre service til det stigende antal kunder, herunder ikke mindst vognmænd, speditører og lignende, som benytter automatisk betaling i form af PayByPlate eller BroBizz.

”Flere og flere af vores kunder vælger automatiske betalingsløsninger, så derfor udvider vi antallet af baner til dem og øger hastigheden. Det betyder samtidig, at vi kan få flere biler gennem betalingsanlægget og dermed reducere ventetiden”, siger chef for Storebælts betalingsanlæg Jens Kjær Nielsen.

Foruden at det nye betalingsanlæg gør det nemmere og hurtigere for kunderne at passere Storebæltsbroen, så vil det med det nye betalingsanlæg være muligt at reducere driftsomkostningerne.

”Det bliver muligt at ekspedere flere kunder på kortere tid og med det stigende antal kunder, som benytter automatisk betaling, vil det betyde, at vi kan afvikle den voksende trafikmængde, uden at vores omkostninger stiger. Faktisk forventer vi at reducere driftsomkostningerne væsentligt, når det nye anlæg er taget i brug”, fortæller Jens Kjær Nielsen.

Læs også: Sænkning af takster over Storebælt skaber uenighed

I den kommende tid vil A/S Storebælt sammen med Q-Free gå i gang med forberedelserne til det nye betalingsanlæg, og i sommeren 2019 vil man begynde at installere det nye udstyr i de første vejbaner. Det nye anlæg forventes at stå klar i efteråret 2019, hvor det vil erstatte det nuværende.

-AK

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Relateret indhold

22.11.2024SCM.dk

Nordiske virksomheder har 23 milliarder euro bundet i overflødige lagre

21.11.2024SCM.dk

På vej mod mest profitable år siden covid-krisen

20.11.2024Logicenters

Sponseret

Logicenters expands in Denmark with a new logistics center

Unused potential for Nordic companies – 23 billion euros tied up in unnecessary inventory

20.11.2024Optilon Danmark

Sponseret

18.11.2024DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

15.11.2024WITRON Group

Sponseret

Successful change management in logistics automation

15.11.2024SCM.dk

53,8 millioner iskolde lager-m3 understøtter globale fødevarekæder

14.11.2024Apport Systems A/S

Sponseret

Coolshop optimerer logistikken med Geek+

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation
Konference
Sådan bliver din SMV resilient i 2025

Deltag i denne konference og få indsigt i de udfordringer og muligheder, der bliver vilkårene for danske SMV’er som din i 2025.

Dato

28.11.2024

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Miljømærkninger

I dag findes der et væld af miljømærker, men hvad er deres egentlige værdi, og hvordan vælger man det rette miljømærke for sin virksomhed? Dette webinar vil tage udgangspunkt i ESG-principperne (Environmental, Social, Governance) og undersøge, hvordan miljømærker kan bidrage til at dokumentere jeres indsats på disse tre områder.

Dato

28.11.2024

Tid

10:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Lær om fordelene ved en ISO 27001 certificering

Dato

29.11.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

Did you know that suppliers of products and services to the NATO Member Countries Defence Acquisition and Logistics Organizations often must meet relevant NATO quality standards outlined in the AQAP - Allied Quality Assurance Publications?

Dato

11.12.2024

Tid

13:00

Sted

Online