Ny undersøgelse fra Descartes: 65 % angiver, at det er aktuelt at øge Transport Management-investeringerne

For nylig udgav Descartes Systems Group syvende årlige udgave af deres "Global Transportation Management – Benchmark Survey". Resultatet af undersøgelsen viser, at virksomhedens vækst og forbedret kundeservice fortsat står øverst på listen over afgørende faktorer for, om virksomhederne skal satse mere på Transport Management. Lars Persson, VP Sales Customs EMEA hos Descartes, kommenterer undersøgelsen.

Undersøgelsen kigger på, hvilken rolle virksomhederne mener, at Transport Management spiller, identificerer vigtige tendenser på markedet, kigger på, hvordan transportens værdi måles, undersøger, hvilken teknologi, kapacitet og strategier der påvirkes mest, og kigger fremad på, hvordan det ser ud med IT-investeringer fremover. I alt deltog 345 respondenter i årets undersøgelse. Disse respondenter arbejder inden for transport og logistik inden for en række forskellige brancher.

– 65 % af respondenterne angav, at det er aktuelt at øge Transport Management IT-investeringerne, mens 39 % ønsker at fastholde de nuværende investeringsniveauer. Kun 4 % forventer at reducere satsningerne. Et tydeligt tegn på, at virksomhederne vil øge deres TM-kapacitet, og det på trods af et transportmarked med noget reducerede omkostninger, siger Lars Persson, VP Sales Customs EMEA hos Descartes. 

"Global Transportation Management – Benchmark Survey" viser, at mangel på chauffører, kapacitetsbegrænsninger og brændstofomkostninger er på top 3 i forhold til industrielle og regulatoriske faktorer, der vil påvirke branchen mest i de kommende 5 år. 

Undersøgelsen kiggede også på, hvilke færdigheder der kræves for en effektiv transport management. For sjette år i træk toppede synlighed som den vigtigste enkeltfaktor (60 %). På andenpladsen, for andet år i træk, lå muligheden for at spore buddet (46 %), tæt efterfulgt af resultatstyring/informationsstyring og datavisualisering (45 %).

2023 Transportation Management Benchmark Report

Læs mere her 

Denne artikel er del af et tema:

Tema om scope 3 - dekarbonisering i leverandørbasen

Udledning af CO2 og andre klimaskadelige gasser i leverandørkæden kalder man scope 3, og det er svært. Men du kan lige så godt komme i gang med at opgøre hele forsyningskædens CO2-udledning. Altså inklusive alle leverandører. Fordi det er her langt det største klimaaftryk foregår. 

Mere fra...

17.12.2024Descartes

Sponseret

AI vil få stor indflydelse på den danske transport- og logistikindustri

27.11.2024Descartes

Sponseret

Toldbehandling fra Descartes – øg resiliensen i forsyningskæden

12.11.2024Descartes

Sponseret

Descartes opkøber Sellercloud

03.10.2024Descartes

Sponseret

Leveringsproblemerne, der truer væksten i e-handel

27.09.2024Descartes

Sponseret

Toldbehandling fra Descartes - en del af den digitale forsyningskæde

06.09.2024Descartes

Sponseret

Ny undersøgelse fra Descartes: 75 % angiver, at det er aktuelt med flere Transport Management-investeringer