23.04.2021  |  Lager & distribution

Ny lagerløsning skal ikke kun opbevare værktøjet, men også indsamle data om det

Sandvik Coromant har udvidet sit udvalg af digitale CoroPlus®-løsninger med den nye service CoroPlus® Tool Supply. På den måde giver de virksomheder muligheden for at forene værktøjslageradministration med værktøjslogistik, og det hjælper operatøren med at vælge og returnere værktøjer, sikre lageropfyldning og lagerstyring ved hjælp af samme interface.

Det kan være svært og tidskrævende at holde styr på de skærende værktøjer, især i en travl fabrik hvor der bruges flere forskellige versioner af det samme værktøj. For at hjælpe med at holde styr på værktøjslageret har Sandvik Coromant udviklet CoroPlus® Tool Supplytil at kombinere hardware, software og serviceløsninger i et brugervenligt system til lageropfyldning og lagerstyring for værktøjer.

"Selvom skærende værktøjer ikke er det dyreste i produktionen, løber de samlede omkostninger til værktøjslageret hurtigt op, hvis et stort antal værktøjer ikke håndteres korrekt. CoroPlus® Tool Supply-interfacet gør det nemt at spore og genbestille værktøjer og leverer samtidig målbare produktivitetsfordele”, siger Markus Eriksson, der Business Development Manager for Digital Machining hos Sandvik Coromant.

Opbevaringsløsningerne kan være skræddersyet efter virksomhedens behov med værktøjssalgsløsninger lige fra åbent lager, skuffer og låg til hele værktøjsskabe. Hver enkelt hardwareløsninger gør det muligt at opbevare værktøjerne sikkert uden risiko for tab eller beskadigelse.

Læs også: Europas største lagerløsningsproducent etablerer sig på det danske marked

Ud over den fysiske opbevaring af værktøjerne kan produktionsvirksomhederne samle og styre store mængder værktøjsdata ved hjælp af det cloud-baserede interface i CoroPlus® Tool Supply, der kan bruges med eller uden en salgsautomat.

Det giver maskinoperatørerne et større indblik i værktøjernes tilgængelighed, let adgang til tekniske data og mulighed for at finde det rette værktøj til opgaven, ligesom de kan sammenkoble flere områder inden for lagerstyring og dermed effektivisere lageropfyldningen.

"Da brugere af værktøjsstyringssoftwaren og -hardwaren automatisk kan afgive bestillinger på nye værktøjer ude fra produktionen, bruger økonomiafdelingen mindre tid på at administrere genbestillingen af nye dele", forklarer Eriksson. "Andre steder kan administrationen se, at det samlede værktøjsforbrug bliver reduceret, fordi den nøjagtige status for hvert værktøj straks opdages – der er ingen risiko for, at værktøjer må kasseres, fordi deres det antages at dets levetid er udløbet”.

- KCP

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere