Nu mere end 1.000 GLS Pakke Shops
GLS Pakke Shops er perfekt tilpasset til den kraftigt voksende e-handel. Kunden får sin pakke leveret direkte i sin foretrukne Pakke Shop og afhenter den, når det passer kunden.
Det er slet ikke noget problem, når moderne forbrugere er meget på farten og ikke altid kan modtage pakker derhjemme.
Nu kan man sende, afhente eller returnere pakker på fleksible tidspunkter i mere end 1.000 GLS Pakke Shops i hele landet. I løbet af kun 1½ år har GLS Denmark åbnet 250 nye Pakke Shops og dermed opbygget det største distributionsnetværk i Danmark med personlig betjening.
Private kunder kan også selv sende pakker eller indlevere returvarer i en Pakke Shop.
GLS Denmark opretter målrettet nye Pakke Shops. Og den 1. oktober 2013 kunne de fejre åbningen af Pakke Shop nr. 1.000. "Vi stiller det krav, at alle har nem adgang og kort afstand til en Pakke Shop", forklarer Karsten Klitmøller, General Manager GLS Denmark. "Med de 250 nye Pakke Shops kan vi nu tilbyde private kunder Danmarks største distributionsnetværk med personlig betjening."
Lange åbningstider og online information
Servicekvaliteten er et plus for forbrugerne. GLS Pakke Shops er integreret som shop-in-shop i forretninger, supermarkeder og tankstationer. De fleste har åbent efter normal arbejdstid og mange også i weekenden. Pakkerne kan spores i realtid online eller via en GLS app. Her kan man også nemt og enkelt finde kontaktoplysninger, afstand og rutevejledning til den nærmeste Pakke Shop.
Populær service
Netbutikker kan via GLS bestille levering i en Pakke Shop som ShopDeliveryService. Og så snart en pakke, der er bestilt med denne service ankommer i en Pakke Shop, sender GLS en sms/mail til modtageren. Denne løsning er en succes. Efter flere år med stor volumenstigning er antallet af pakker sendt til en Pakke Shop i sidste regnskabsår steget med 103 %.
"GLS' Pakke Shop konceptet vil også spille en stor rolle for e-handlen i fremtiden", fortæller Karsten Klitmøller. Alene i 2012 steg salget i den danske e-handel med hele 20 %*. Og behovet for fordelagtige og nemme distributionsløsninger stiger i takt hermed. Vi har ikke kun et godt samarbejde med mange netbutikker", fortæller Karsten Klitmøller, "men også med de fire største udbydere af webservice i Danmark."
* Foreningen for Dansk Internet Handel FDIH: Dansk e-handel sætter ny rekord med 55 mia. kr.