”Med Blue Ridge får vi overblik over forsyningskæderne - helt ned på detaljeniveau”
Blue Ridge Global hjælper sine kunder med at planlægge og analysere, så de kan præstere optimalt inden for Supply Chain Management. Det har direktøren i norske Isola A/S erfaret.
Blue Ridge Global stiller en unik Supply Chain-platform til rådighed for sine kunder med en række særlige features. Via bl.a. egen uddannelse og eksamination i egne systemer arbejder man målrettet på at hjælpe sine kunder med at forbedre håndtering og planlægning af forsyningskæderne.
Som kunde hos Blue Ridge Global har man en end-to-end løsning, der dækker hele forsyningskæden. Herunder produktionsplanlægningsbehov samt grossister og distributørers planlægningsbehov og detailhandlens planlægningsbehov.
Optimerer sine præstationer med Blue Ridge
Steffen-André Welfler er direktør for drift, logistik og IT hos norske Isola, der udvikler produkter til byggesektoren. Han har siden 2021 arbejdet med systemerne fra Blue Ridge.
”Det har været en succes. Før lavede vi alt planlægning i vores ERP-system - med de begrænsninger, som ligger heri. Eksempelvis havde vi ikke de samme værktøjer til at arbejde med prognoser, som vi har nu,” siger Steffen-André Welfler.
Han uddyber:
”Vi ønskede at få en prognose ud fra vores salgshistorik. Her tilbød Blue Ridge en løsning, der leverede mere end bare prognoser - det er et mere komplet planlægningsværktøj. I stedet for at arbejde med at justere prognoser og planlægge oppe på produktkategori-niveau er vi nu i stand til at gøre det nede på artikelniveau. Det beriger prognoserne med markedskundskab og gør dem mere præcise,” forklarer direktøren.
Han tilføjer, at det både gælder indkøb og produktion.
”Og så er det et kraftigt analyseværktøj,” fastslår Steffen-André Welfler.
Sikker skalering og stort overblik
Under coronaperioden sikrede systemet Isola en kontrolleret nedskalering af varelageret.
”Vi ville reducere kapitalbinding i lageret og derfor ville vi reducere lageret med 10 procent pr. år i tre år. Samtidig ønskede vi at forbedre præstationer fra vores leverandører - vi ønskede at arbejde bedre med lønsomheden. Og vi har virkelig forbedret vores planlægningsproces. Vi arbejder også tættere sammen med vores leverandører end tidligere,” siger Steffen-André Welfler.
Direktøren opsummerer, hvorfor han vil anbefale systemet til andre.
”Hele projektgennemførelsen og oplæringen af brugerne har været rigtig god. Du får f.eks. et varsel, når noget går bedre eller dårligere end forventet. Med Blue Ridge får vi overblik over forsyningskæderne helt ned på detaljeniveau.”
Om Blue Ridge Global
Blue Ridge Global har skabt en førende Supply Chain-platform for distributører, producenter og detailhandlere.
Virksomheden arbejder med lagerdata, samarbejde og kapacitetsplanlægning, hvilket sikrer, at virksomhedens kunder kan reagere hurtigt og sikkert på nye muligheder.
Det handler om at sikre de rigtige produkter, de rigtige steder til de rigtige priser - i stedet for at operere med sikkerhedslagre og udsalgsvarer.
Læs mere på www.blueridgeglobal.com