11.04.2017  |  Lager & distribution

Hyperloop One afslører fremtidige visioner for USA

I sidste uge kunne virksomheden Hyperloop One afsløre yderligere detaljer om deres nye rør-transportsystem, der kan reducere transporttider for både mennesker og gods dramatisk.

Den 6. april sluttede ledere fra Hyperloop One sig til førende politikere og eksperter inden for transport for at afsløre detaljer om udvalgte Hyperloop-ruter i USA. Ved samme lejlighed opfordrede virksomheden til en landsdækkende diskussion om fremtiden for de amerikanske transportmuligheder.

For tiden afholder Hyperloop One en konkurrence, kaldet Hyperloop One Global Challenge, hvor mere end 2.600 deltagere fra USA og 24 andre hold fra den øvrige del af verden konkurrerer om at blive blandt de 12 finalister.

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

Læs også: Adgangskoden til fremtidens transport er... data

Her vil tre vindere vil komme til at arbejde tæt sammen med ingeniører og forretningsudviklingsteams fra Hyperloop One, hvor de sammen skal udforske projektudvikling og finansiering.

Ifølge Rob Llyod, der er adm. direktør i Hyperloop One, er Hyperloop One den eneste virksomhed i verden, der bygger et operationelt og kommercielt Hyperloop-system:

"Denne banebrydende teknologi, der er udtænkt, udviklet og bygget i USA, vil sørge for, at passagerer og gods kan blive transporteret hurtigere, mere bæredygtigt og effektivt frem. Teknologien vil omdanne transport, som vi kender det, og skabe en mere forbundet verden", siger han.

Med Hyperloop One vil både passagerer og gods kunne transporteres i en lukket kapsel, der gradvist accelererer via elektrisk fremdrift gennem et lavtryksrør.

Kapslen løftes hurtigt over sporet via magnetisk levitation og glider på lange distancer frem i samme hastighed som et fly på grund af den meget lave luftmodstand.

I sidste uge afsluttede selskabet installationen af det 500 meter lange DevLoop, der er et testanlæg, der er placeret i ørkenen uden for Las Vegas.

Anlægget fungerer som et udendørs laboratorium for proprietære levitationer, fremdriftssystemer, vakuum- og styringsteknologier.

Gennembrud i nyere teknologi
”Med Hyperloop One er vi tæt på det første store gennembrud i transport-teknologien i det 21. århundrede. Her bliver det bl.a. muligt at fjerne barrierer for tid og afstand, og samtidig åbner teknologien op for store økonomiske muligheder", siger Shervin Pishevar, der er executive chariman i Hyperloop One.

I maj 2016 opfordrede Hyperloop med deres "Hyperloop One Global Challenge" enkeltpersoner, universiteter, virksomheder og regeringer til at udvikle forslag til implementering af Hyperloop One’s transportteknologi i deres region.

Læs også: FedEx klar til Al og selvkørende biler

Alle de 11 foreslåede ruter vil dramatisk kunne reducere transporttiden af passagerer og gods på tværs af nogle af landets mest trafikerede områder: Los Angeles-San Diego, Miami-Orlando og Seattle-Portland.

Det forslag med den længste distance, Cheyenne-Houston, vil kunne køre ca. 1.850 kilometer på tværs af fire stater. Med den nye teknologi vil en sådan rejse komme til at vare en time og 45 minutter - samme rejse via lastbil tager i øjeblikket 17 timer.

”Den nye teknologi skal være med til at understøtte effektiviteten, øge kapaciteten og bidrage til at styrke den sociale som såvel den økonomiske vækst. Hvis vi skal benytte os af den, kræver det dog også, at vi i tilgangen til planlægning af infrastrukturen skal integrere nye teknologier og tænke langsigtet, også når det kommer til fremtidig mobilitet", siger Tyler Duvall, der er partner i McKinsey & Company.

- EL

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere