Hvor meget påvirker leveringsprocesserne kundetilfredsheden?

Ny undersøgelse viser, at manglende leveringsproces i transportflowet reducerer tilliden til forhandleren.

Siden pandemiens start er andelen af online-ordrer vokset fra 31% til 40%, en stigning, der forventes at fortsætte. Onlinebestillinger foretages hyppigere nu end tidligere, og andelen af forbrugere, der bestiller online mindst hver anden uge, er næsten fordoblet.

Men på trods af den store interesse for e-handel er kunderne sjældent helt tilfredse med leverancerne. Kun 10 % af de nordiske forbrugere erklærede, at de altid er tilfredse med leveringsservicen for onlineordrer.

Forhandlerne skal tage kontrol over hele indkøbsoplevelsen for at imødekomme forbrugernes forventninger til sporing og kommunikation, sikker levering og nem returnering samt øget miljøbevidsthed.

Læs mere her:

Mere fra...

07.05.2024Descartes

Sponseret

Descartes opkøber irsk virksomhed inden for told- og RFID-løsninger

27.02.2024Descartes

Sponseret

3 ud af 4 virksomheder inden for logistik oplever den mærkbare mangel på arbejdskraft

10.01.2024Descartes

Sponseret

Fire tendenser, der vil forme logistik- og transportbranchen i 2024

17.10.2023Descartes

Sponseret

Six ways to improve food & beverage distribution to hospitality outlets

17.10.2023Descartes

Sponseret

Why pharmacies are turning to route optimisation

04.09.2023Descartes

Sponseret

Ny forbrugerrapport fra Descartes: 57 procent er interesserede i CO2-neutral hjemmelevering