17.09.2019 | Branchenyt
GS1 Denmark byder velkommen til Matas
Indhold fra partner Hvad er dette?
Hos GS1 Denmark kigger vi hele tiden på muligheder for at øge værdien for vores medlemmer, og derfor tager GS1Trade Sync nu et skridt ind i kosmetikverdenen.
Vi er meget glade for - og stolte af - at kunne byde Matas velkommen til GS1Trade Sync som datamodtager.
Med Matas begynder vi at arbejde os videre fra vores udgangspunkt, som er retail-famillien (Salling Group, Coop Danmark, Reitan og Dagrofa), hen mod at give endnu mere værdi for vores leverandørmedlemmer. For en stor del af vores medlemmer så som Lóreal, Unilever og P&G, har det nemlig længe været et ønske, at kunne benytte GS1trade Sync til at levere data til Matas.
I første omgang vil Matas benytte GS1Trade Sync til at modtage logistisk data, og den del af data som benyttes til planogrammer (Space), samt billeder. Det betyder, at vores services GS1Trade Exact og GS1Trade Image i høj grad gør sig gældende.
I den kommende tid arbejder vi os også hen imod Legetøj og Isenkram. Så de medlemmer, der også har disse produkter, kan øge værdien af deres medlemskab hos GS1Trade Sync. For hver gang vores medlemmer kan bruge GS1Trade Sync til at levere data til en kunde, udskiftes en manuel proces, og oprettelse og tilrettelse af produktdata gøres mere simpelt.
Innovation

Dansk Retursystem og GS1-stregkoder i unik kombination
Dansk Retursystem har gennem bl.a. GTIN-, GLN- og GRAI-standarderne formået at få os alle sammen til IKKE at opfatte drikkevareemballage som affald. I Danmark indsamles nemlig hele ni ud af ti flasker, og det gør os til verdensmestre i pant- og retursystemer.
Indhold fra partner
Branchenyt

GS1 sætter standarden på Frode Laursens 166.000 kvm. store logistikcenter
Halvanden times kørsel fra København i et industrikvarter i den lille flække Åstorp blander mågeskrigene sig med lyden af kraftige motorer, når de mange lastbiler foran Frode Laursens logistikcenter, med tonstunge ladvogne zigzagger sig rundt.
Indhold fra partner
IT

Stregkoder kan guide danskerne gennem mærkningsjunglen
Snart får Danmark et statskontrolleret klimamærke, som kan oplyse og vejlede forbrugerne i forhold til, hvilke fødevarer der er klimavenlige. Men selvom klimamærket er en glimrende og nødvendig idé, vil det også gøre det mere komplekst at vælge varer i supermarkedet og kræve en ekstra indsats af forbrugerne.
Indhold fra partner
Branchenyt

- Målet er at få GRØD ud i hele verden
Lasse Skjønning Andersen har skabt en succesfuld forretning med ambitioner, der rækker langt ud over Danmarks grænser. Med skridtet ind i detailhandlen er han tættere på at realisere sine drømme om, at flere skal spise sundere.
Indhold fra partner
Innovation

Ny undersøgelse: Smarte stregkoder minimerer madspild
Undersøgelse belyser positiv madspildseffekt ved implementering af smarte stregkoder (2D-stregkoder)
Indhold fra partner
Branchenyt

Lad os være ærlige
Det sker jævnligt, at vi hos GS1 bliver forvekslet med G4S – altså verdens største alarm- og vagtselskab.
Indhold fra partner