20.11.2018 | Lager & distribution
GLS klar til årets travleste tid
Indhold fra partner Hvad er dette?
November og december er årets travleste måneder i distributionsbranchen. Antallet af pakker til private modtagere forventes i år at stige markant i forhold til samme periode sidste år. GLS har indenfor det seneste år forøget kapaciteten i sine depoter. Det er sket ved at tage nye terminaler i brug i bl.a. København og Odense, samt at udvide og optimere sorteringskapaciteten i de øvrige depoter. Alt med henblik på fortsat at sikre kunderne en god service, også når det går rigtig stærkt.
”Det er jo ikke noget nyt, at vi har forrygende travlt hvert år i november og december, og vi gør alt, hvad vi kan for at sikre, at alle pakker når sikkert frem til tiden”, siger Karsten Klitmøller, General Manager GLS Denmark, ”derfor sørger vi for, at både afhentning, sortering og udbringning af pakker er planlagt og koordineret i et tæt samarbejde med alle depoter og distributionspartnere.” Han fortsætter: ”Og så forventer vi naturligvis, at vores kunder også selv er på mærkerne og sørger for, at alle deres pakker til forsendelse er klar i god tid, og håber på, at pakkemodtagerne hurtigst muligt henter de pakker, de får adviseret i en af vores mange PakkeShops.”
Flere PakkeShops og en opfordring
GLS har 7 egne, store PakkeShops i København og mere end 1.550 PakkeShops fordelt over hele landet. Med en god portion erfaring i bagagen har de hver dag fokus på at effektivisere ekspeditionen og dermed give kunderne en god oplevelse i en travl tid – både når de henter og ønsker at sende julepakker.
Men GLS beder også forbrugerne om hjælp og om at have lidt ekstra tålmodighed. For som altid vil pakkerne i denne tid være lidt længere undervejs fra bl.a. de populære, travle webshops via GLS’ bugnende distributionsbiler og hurtigt løbende chauffører, ud igennem den tætte, langsomme juletrafik. Medarbejderne i de enkelte PakkeShops takker på forhånd alle, der henter deres pakker så hurtigt som muligt, når de modtager en advisering. Det er en meget stor hjælp for dem, for på den måde fordeler travlheden sig, og det kan være med til at sikre et bedre flow og give dem lidt mere tid til at yde deres bedste service.
Udvidet åbningstid og større kapacitet
Jo nærmere vi kommer den 24. december, jo vigtigere bliver også begrebet tilgængelighed. Den markante stigning i antallet af pakker betyder også flere henvendelser til GLS fra både afsendere og modtagere. Nogle ønsker råd og vejledning om f.eks. emballering og forsendelse af julegaver, andre har brug for en status på deres pakker og vished om, at de den 24. december kan nyde dagen, fordi alt er på plads under juletræet.
Det har GLS forberedt sig på at imødekomme ved bl.a. at udvide både bemandingen og åbningstiderne i deres Kundeservice. Her sidder man klar hele november og december, mandag - fredag i tidsrummet kl. 8.30-20.00 samt alle lørdage i december fra 8.00-14.00, for at besvare kundernes henvendelser på både telefon og mail. Har man et GLS-pakkenummer, kan man også selv, døgnet rundt, følge sine pakker i GLS’ Track & Trace på www.gls.dk. Det er også her GLS løbende holder kunder og pakkemodtagere opdateret om deres driftsstatus.
Distribution i november og december
GLS omdeler pakker til og med den 21. december. Men det vil være muligt at afhente private pakker i rigtig mange GLS PakkeShops helt frem til og med den 24. GLS’ egne 7 PakkeShops i København har også åbent den 24. december fra kl. 10-15.
På www.gls.dk kan man se en detaljeret oversigt over pakkeafhentning og distribution, samt en anbefaling om sidste afsendelse for pakker til udlandet. Det er også her virksomheden informerer kunderne om, hvordan de bedst emballerer deres juleforsendelser, så de når sikkert frem..
Branchenyt

En dags ekstra leveringstid ved et ”No deal”-Brexit
Det er ikke bare julen, men også Brexit der hastigt nærmer sig. Og som det ser ud nu, er det ikke utænkeligt, at vi går et ”No deal”-Brexit i møde.
Indhold fra partner
Branchenyt

GLS er blevet ISO 9001, ISO 14001 og GDP re-certificeret
For de fleste danskere siger ISO 9001, ISO 14001 og GDP-certificeringer måske ikke så meget, men for GLS og deres kunder er dette en vigtig og tryghedsskabende nyhed.
Indhold fra partner
Branchenyt

GLS passer godt på dine pakker med sikrede varevogne
Folk med lange fingre og en lidt for stor nysgerrighed om, hvad der mon gemmer sig i de brune pakker, har længe måtte se den anden vej, når de mere end 1.200 distributionsbiler fra GLS kommer kørende i det danske land.
Indhold fra partner
Branchenyt

Godt tiltag er kommet for at blive - GLS Fuldmagt
GLS lancerer en portal til bestilling af en fast fuldmagt, så modtagerne kan få leveret lige til døren uden at skulle være tilstede for at kvittere for pakkerne - og uden at komme i kontakt med hverken scanner eller andre mennesker.
Indhold fra partner
Branchenyt

GLS udvider sit landsdækkende PakkeShop-netværk
Gør-det-selv-entusiaster, professionelle håndværkere og alle andre pakkemodtagere kan nu hente pakker i et af Danmarks største byggemarkeder.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Klædt på til forandring hos GLS
Siden midten af 2019 har GLS haft et særligt fokus på at arbejde kontinuerligt med forandringer – både ud fra et lederperspektiv og ud fra et medarbejderperspektiv.
Indhold fra partner