Freja løfter sløret for bæredygtighedstiltag i ny CSR-rapport
Freja har netop offentliggjort sin CSR-rapport for 2019, hvor der berettes om de initiativer og tiltag, som selskabet har sat i gang i forbedring af miljøet og medarbejdernes velfærd.
Nu er logistik- og transportselskabet Freja på banen med sin CSR-rapport for 2019, der gennemgår, hvilke initiativer selskabet har iværksat for at fremme en bæredygtig omstilling i forretningen. Og disse har tilsyneladende har en effekt.
”I 2019 nåede vi vores mål om genanvendelse af mindst 60 procent af affaldet i Norge, og vi gennemførte implementeringen af ISO 14001 i Finland. Vores svenske filialer kørte med 10,3 procent tomkørsel i 2019, men i 2020 forventer vi, at vores fælles mål på maksimum 10 procent tomkørsel bliver nået”, siger Eric Clausen, QES manager i Freja.
Læs også: Frejas årsregnskab giver grund til fortsat optimisme
For at få en bedre forståelse af, hvordan indsatserne understøtter miljøet og klimaet, har Freja for andet år i træk struktureret CSR-rapporten i henhold til FN’s verdensmål (SDG).
”Jeg er stolt over Frejas arbejde med SDG’erne. Vi skal fortsætte med at forbedre os, så vi kan blive ved med at levere nye resultater og nå de mål, vi har sat os. Alle i Freja arbejder hårdt på at finde nye innovative måder hvorpå vi kan blive endnu mere bæredygtige, og jeg er taknemmelig for den indsats, som alle ’Frejanitter’ viser hver dag for at blive mere miljøvenlige”, siger Ulrik Rasmussen, koncernchef i Freja.
Ifølge selskabet er innovation en af drivkrafterne i arbejdet mod en bæredygtig forretning, hvorfor Freja har etableret konceptet ’Operations Driven Innovation’, der forventes fuldt implementeret i 2022. Konceptet kredser om idéer indsendt af medarbejderne og der skal holdes regelmæssige møder, hvor afdelinger på tværs af hinanden fokuserer på udvikling inden for KPI’er, projekter og innovation.
-HCL