Fra hjemmelavet pizza til 1.160 kvm lager med Apport WMS
Hvad der startede som en hyggelig familietradition med hjemmebagte pizzaer hver fredag, er nu blevet til en virksomhed i rivende udvikling for Pizzafredag.
Den manuelle lagerstyring blev overhalet af væksten
Da Pizzafredag voksede og flyttede til et lager på 300 kvm, blev det hurtigt klart, at deres eksisterende manuelle lagerstyringsprocesser ikke kunne følge med virksomhedens vækst. Hver ordre blev håndteret ved at lagermedarbejderne manuelt optalte lagerbeholdningen, registrerede nye varer og pakkede ordrer. Det betød, at der var en risiko for menneskelige fejl, som kunne føre til forkert lagerstatus, langsom ordrebehandling og plukfejl.
Virksomheden ønskede en løsning, der ikke kun kunne håndtere den aktuelle vækst, men også understøtte fremtidige udvidelser uden at skabe yderligere kompleksitet i den daglige drift.
“Før samarbejdet med Apport, brugte vi vores telefoner til at pakke ordrer via en app til vores websystem. Hver gang vi skulle finde en ordre, ledte vi efter varen, fandt den og lagde den på bordet. Derefter gentog vi processen med den næste vare. Det var tidskrævende, og i takt med, at vi voksede, kunne vi tydeligt se, at vi havde behov for en mere effektiv løsning.”
- Tobias Møllegaard, Medejer af Pizzafredag
Effektivisering baner vejen for ekspansion
Apport blev involveret, da Pizzafredag var midt i deres første store vækstfase og netop havde flyttet til deres 300 kvm store lager. Med implementeringen af Apport WMS blev mange af de manuelle og tidskrævende processer automatiseret, hvilket resulterede i en markant forbedring af effektiviteten og præcisionen.
"Apport blev valgt ud fra, at de skulle kunne vokse sammen med virksomheden. Efterhånden som vi er vokset, har Apport også fulgt med. Vi startede med Apport, da vi havde 300 kvm lager, og nu har vi næsten 1200. Apport hjælper os med at holde overblikket og styr på tingene."
- Tobias Møllegaard, Medejer af Pizzafredag
Da Pizzafredag senere udvidede deres lagerkapacitet til 1200 kvm for at kunne imødekomme den stigende efterspørgsel, fulgte Apport WMS med og tilpassede sig de nye krav. Apport gjorde det muligt for virksomheden at […].
Læs resten af kundecasen her