01.10.2021  |  Produktion

Ford vil skabe lukket produktionsloop for elbilsbatterier

Electric Vehicle (EV)-batterier er dyre at fremstille – både for pengepungen og for miljøet. Det vil bilproducenten Ford nu lave om på sammen med start-uppen Redwood Materials og den sydkoreanske batteriproducent SK Innovation. De vil skabe en cirkulær produktionskæde, der genanvender materialerne.

For Ford er der mere end en god grund til at skabe et en cirkulær produktionskæde for batterier til eldrevne køretøjer (EV-batterier).

For det første sænker det bilproducentens afhængig af importerede materialer og sænker produktionsomkostningerne. For det andet, så har det en gavnlig miljømæssig effekt, da udvindingen af de nødvendige metaller slider på miljøet.

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

Derfor indgår Ford i et partnerskab med Redwood Materials om at udvikle netop det: et lukket produktionsloop for EV-batterier. Med i samarbejdet er også sydkoreanske, SK Innovation, der producerer batterierne. Det fortalte Ford på et pressemøde i sidste uge, ifølge Reuters.

Læs også: Volvo og Northvolt går sammen om batteriudvikling

Redwood er en amerikansk start-up, der blev stiftet i 2017 af en tidligere chef indenfor Tesla Inc., J.B. Straubel. Virksomheden har skilt gamle batterier fra hinanden og genbrugt materialer og skrotdele, ligesom Redwood begynder at raffinere batterikomponenter som katoder og anoder. Ifølge virksomheden selv, vil de kunne levere batterier til en million elbiler i 2025.

Arbejdet for Ford regner Redwood-stifter, J.B. Straubel, med begynder inden året er omme. Han regner med at levere de første anode-materialer i 2023-2024, mens katode-materialer vil blive leveret omkring 2025.

- KCP

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere