Forbedrede mobile enheder skal levere norsk post
Bring / Posten Norge har valgt Consafe Logistics koncept CESAM til at sikre automatisk kontrol, service og opgradering af sine 8500 PDA-enheder, som virksomhedens chauffører anvender i den daglige drift.
CESAM, som er navnet på Consafe Logistics’ koncept for service og central håndtering af mobile enheder, indeholder PDA Reporting, Clik2Track, Device Management, ordrehåndtering og servicetjenester. Nu har Bring / Posten Norge investeret i konceptet for at reducere serviceomkostninger for Bring / Posten Norge’s mobilenheder.
”CESAM-konceptet gør det muligt for os centralt at fjernstyre opgraderinger og installationer, så vi til enhver tid har overblik og fuld kontrol med mobilenhederne. Det sparer os for både tid og penge,” fortæller Johan Ronæs, VP for IT, Bring / Posten Norge.
Bring / Posten Norge har i dag cirka 700 brugere af CESAM, og ved udgangen af maj vil tallet være 8500 brugere. Før investeringen i CESAM foregik al service, opgradering og anden håndtering manuelt. Det foregik på den måde, at mobilenheden blev sendt til service og derved var ude af brug i længere tid. Det betød, at virksomheden var nødsaget til at investere i en reservepulje af mobilenheder, som kunne erstatte de PDA, der var til service, og det medførte unødvendigt høje investeringer.
-JR