Flere kunder til Dagrofas dagligvarebutikker
En detailstrategi med stramt fokus på udvikling af fødevareoplevelser, kædekoncepter og lønsomhed er ifølge virksomheden selv årsagen bag Dagrofas fremgang.
Nye opgørelser fra dagligvarekoncernen Dagrofa viser, at der er solid fremgang i virksomhedens dagligvarebutikker, der er fordelt under kæderne Meny, Kiwi, Spar og Min Købmand.
Vi har fået en flot start på året, hvor vi over én kam er lykkedes med at få flere kunder ind i vores butikker. Den strategiske indsats for at vinde andele i markedet slår nu igennem i hverdagen i alle vores kæder. Meny og Kiwi har længe haft høj vækst. Nu ser vi også fin fremgang i Spar, som vi netop har igangsat en stor revitalisering af, siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.
Læs også: Postnord får ny direktør
Overordnet kan Dagrofa berette om en vækst på 3,2 procent år til dato på tværs af sine kæder.
Vi har så god fremgang i salget, at vi ud fra den vækst vi ser i markedet generelt godt tør konkludere, at vi tager markedsandele fra vores konkurrenter. Jeg tøver ikke med at kalde udviklingen, som vi fortsat ser i Dagrofa, for bemærkelsesværdig og meget tilfredsstillende. Det er længe siden, vi så entydigt har kunnet glæde vores købmænd, ejere og medarbejdere med historier om fremgang, siger Per Thau.
-CHM