FLEGGAARD FLYTTER GRÆNSER FOR KUNDESERVICE OG DRIFTSEFFEKTIVITET.

Den stadigt stigende handel via internettet påvirker også grænsehandlen. For Fleggaard var kundernes nye indkøbsmønster afgørende for beslutningen om at bygget nyt Click & Collect lager til at servicere de 7 Fleggaard og Calle butikker ved Padborg.

Fleggaards nye Click & Collect lager i Harrislee..

Nikolai Fink er marketingdirektør hos Fleggaard med kontor i Harrislee, hvor det nye lager blev taget i drift for et halvt års tid siden. Allerede under den indledende rundvisning på lageret, gør han det meget klart, hvor glad han er for løsningen, og understreger at han så sandelig ikke er den eneste:

”Siden lageret blev taget i brug, er antallet af kunder steget med mere end 30%, og kundetilfredsheden er meget høj. Herudover har vi fået reduceret omkostningerne pr ordre med mindst 30%.”

De markante tal er uløseligt forbundet med den fundamentale forbedring af kundeoplevelsen, som det nye lager muliggjorde. Men det er stadig kun den ene side af historien. Opførelsen af lageret og centraliseringen af Click & Collect forretningen betød også væsentlige forbedringer for selve driften.

”Udfordringen for Fleggaard bestod i at udtænke og implementere en helt ny driftsmodel for Click & Collect, der ville tilgodese et større varesortiment, højere vareflows og -volumen, samt forbedre vores kundeservice,” fortæller Nikolai Fink.

”Da vi besluttede os for at centralisere Click & Collect, gik vi med andre ord, fra at fokusere på butiksdrift til at fokusere på lagerdrift. Det var helt nyt for os og det stod meget hurtigt klart, at vi havde brug for hjælp til at eksekvere beslutningen.”

”Baggrunden for beslutningen var ændringer i kundernes indkøbsmønstre. Før i tiden styrede butikkerne det hele selv. Men i takt med at flere og flere kunder valgte at benytte sig af afhentningstilbuddet ramte butikkerne i stigende grad deres kapacitetsbegrænsning, dvs. loftet for hvor mange kunder, de kunne nå at servicere i de ønskede tidsrum per dag. Med andre ord kom vi lidt for ofte til at stå i en situation, hvor vi måtte skuffe kunden. Det er selvsagt ikke så godt for forretningen i det lange løb.”

”I dag bliver alle højfrekvente og højvolumen varer plukket direkte på centrallageret, mens lavfrekvente og lavvolumen varer bliver plukket i butikken her i Harrislee. Med de nye processer, som Langebæk definerede, kan vi nå at plukke alle de varer vi skal bruge fra butikken, inden den åbner, så medarbejdere med plukkevogne ikke længere er til gene for kunderne. Vi har samtidig fået optimeret andre processer bl.a. ved introduktion af lokationsstyring og håndscannere. Endeligt er vareudleveringen blev forbedret med mulighed for yderligere optimering. Alt i alt har det givet os en kæmpe gevinst.”

LÆS HELE CASEN OG MANGE FLERE PÅ LANGEBAEK.COM

Mere fra...

30.09.2024Langebæk A/S

Sponseret

Få indsigt i logistikkonsulenternes aktiviteter i Skandinavien

26.09.2024Langebæk A/S

Sponseret

Langebæk udpeger ny partner

01.05.2024Langebæk A/S

Sponseret

Langebæk udvider i Sverige: Nyt kontor i centrum af Stockholm

18.09.2023Langebæk A/S

Sponseret

Langebaek and Optilogic have formed a strategic partnership

31.08.2023Langebæk A/S

Sponseret

Langebæk frigiver sygeplejersketimer og sparer millioner

21.08.2023Langebæk A/S

Sponseret

Herlev Hospital - Logistikken er hospitalets livsnerve