19.02.2020  |  Strategi & ledelse

FedEx-grundlægger lover økonomisk comeback i 2020

FedEx’s grundlægger Fred Smith har i et interview givet sin vision for en strategi for, hvordan distributionsmastodonten skal blive det bedste leverandørvalg, der på sigt skal overhale UPS og være en ’anti-Amazon’.

FedEx's grundlægger og topchef, Fred Smith, gør i et længere interview med Bloomberg rede for, hvordan han planlægger at få leveringsvirksomheden op på hesten igen i en ny omfattende strategi.

Læs også: FedEx kapper flere bånd til Amazon

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

Ved at blive den hurtigste og mest omkostningseffektive leveringsmulighed, vil han positionere FedEx som en ’anti-Amazon’-allieret. Samtidig lover han, at strategien vil gøre virksomheden i stand til at overhale UPS på markedet.

”Jeg siger dette til dig utvetydigt: I de næste to eller tre år er jeg overbevist om at vi vil passere UPS volumenmæssigt og være den største transport- og logistikvirksomhed i forhold til indtjening”, siger Fred Smith.

Bredt netværk skal gøre forskellen
For 20 år siden uvidede FedEx distributionen i USA til seks dage om ugen, hvilket stadig spiller en central rolle i FedEx's strategi, da der planlægges at danne partnerskaber med traditionelle detailhandlere som Walmart, Target og Dick’s Sporting Goods.

Detailhandleres brede tilstedeværelse og FedEx’s netværk af logistiklokationer skal give virksomheden en styrket position på markedet og dermed overhånden i forhold til konkurrenterne. 

Læs også: UPS skruer op for servicen med nyt dronefirma

”Vi ved allerede, hvordan vi skal gøre det her”, siger Fred Smith og understreger, at man med strategien bliver den billigste tjeneste med det højeste niveau af service.

- HCL

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere