En helt ny oplevelse for kunden i kasselinien
Wincor Nixdorf har sammen med ICA i Sverige udviklet en helt ny automatiseret scanningsløsning.
Sverige har i mange år brugt selvskanning i butikkerne, men ”scan & bag” er ikke blevet så populær. Wincor Nixdorf har sammen med ICA i Sverige udviklet en helt ny automatiseret scanningsløsning. Den nye løsning fra Wincor Nixdorf kombinerer det traditionelle indkøb med et hurtigt forløb i kassen, som gør det nemmere for kunden, samtidig med at kunden får en ny og positiv oplevelse.
Løsningen, hvor kunden tager en scanner ved indgangen til butikken og selv scanner varerne under indkøbet er blevet en normal måde at købe ind på i Sverige. Det andet alternativ, hvor kunden først ved udgangen selv scanner sine varer, pakker dem og betaler, har dog ikke opnået nogen stor succes. Årsagen kan være, at det tager længere tid for en kunde selv at scanne varerne, end det gør for en erfaren medarbejder, og det bidrager ikke til en positiv kundeoplevelse.
Wincor Nixdorf har udviklet en løsning, sammen med ICA i Sverige, hvor kunden placerer sine varer på kassebåndet, og her bliver de automatisk scannet. Det bliver muliggjort af en helt ny og forbedret scanner teknologi som sigter på en læsbarhed på 98% ved en hastighed på ca. 60 varer i minuttet.
”Personalet kan stå på den samme side som kunden og kan dermed hjælpe dem på en helt ny måde”, siger Gunnar Melin, Account manager, Wincor Nixdorf. Forventningerne til dette projekt er høje. Kunderne køber ind, som de plejer, men passagen i kassen er hurtigere og lettere. Den første pilotinstallation kører i ICA MAXI i Botkyrka syd for Stockholm.
”For os er det en naturlig ting at samarbejde med kunden i et projekt som dette for at få deres ønsker og krav med”, afslutter Gunnar Melin.