Elever genererer gode idéer til store danske virksomheder
Fem studiegrupper fra Niels Brocks gymnasier har modtaget Dansk Erhvervs Talentpris. De unge elever har løst konkrete opgaver og problemstillinger stillet af Ikea, Neglefeber og Synoptik med afsæt i etik i en erhvervsøkonomisk kontekst.
Gennem flere måneder har elever fra Niels Brocks 5 gymnasier arbejdet med en aktuel problemstilling for udvalgte Dansk Erhverv medlemsvirksomheder. De deltagende virksomheder er Synoptik, Neglefeber og IKEA. De havde blandt andet bedt eleverne om at bidrage med forslag til fastholdelse af unge medarbejdere på arbejdspladsen, og hvordan man får folk til fysisk at gå ind i butikkerne. Vindergrupperne er blevet kåret.
”Det glæder mig, at de deltagende virksomheder igen i år har fået implementeringsbare ideer fra vores elever", fortæller administrerende direktør på Niels Brock, Anya Eskildsen.
Læs også: Udlændingestyrelsen satser på supply chain resiliens
"Vores elever viser stor forståelse for virksomhedernes individuelle problemstillinger, og de har virkelig formået at give et både ungdommeligt, men også fagligt stærkt perspektiv på en relevant problemstilling”.
Priserne blev uddelt på Børsen, hvor eleverne efterfølgende blev fejret ved en reception.
Kort om talentprisen
Dansk Erhverv og Niels Brock Fonden har siden 2019 uddelt et særligt legat, Dansk Erhvervs Talentpris. Legatet gives til en studiegruppe, der har løst en konkret opgave og problemstilling med afsæt i områderne ”handel og økonomi, etik og digitalisering”. Hensigten er at styrke elevernes forståelse af etik i en erhvervsøkonomisk kontekst. Det er Niels Brock Fonden, der står for uddelingen af Dansk Erhvervs Talentpris, der foregår i de smukke rammer på Børsen. Med prisen følger 25.000 kroner til hver gruppe.
/ PiB