Element Logic ansætter ny direktør i Norge
Element Logic er en af de hurtigst voksende integratorer af materialehåndteringsløsninger på det europæiske marked. Ny norsk direktør skal sikre fortsat vækst i Norge og styrke tilstedeværelsen på de europæiske markeder.
Eir Bjørkly har per 1. februar 2019 overtaget rollen som daglig leder af Element Logic AS, hvor hun skal styrke virksomheden både organisatorisk og kommercielt.
Eir Bjørkly har lang erfaring med både kommercielle og operationelle aspekter af logistikbranchen efter 14 år i forskellige datterselskaber under Posten Norge, og senest har hun været ansat i Bring Warehousing A/S som administrerende direktør.
”Jeg glæder mig til at lære de folk at kende, der har stået bag den imponerende rejse, som Element Logic har været gennem frem til i dag. En vigtig opgave for mig er at sikre fortsat vækst i det norske marked – et marked, som fortsat har et stort potentiale, og hvor der stilles store krav til hastighed, fleksibilitet og stabilitet,” siger Eir Bjørkly.
E-handel skaber nye lagringsbehov
Element Logic er en markedets vigtigste leverandører af den unikke lagerobot-løsning AutoStore®, som kan skræddersys efter kundens behov. I Norge er AutoStore® en vigtig succesfaktor i selskaber som XXL, Gresvig, Sport-1, Komplett, GetInspired, Fjellsport, Elektroskandia og mange flere.
”Med ansættelsen af Eir Bjørkly vil den norske organisation nu få et klart fokus på det norske marked, og samtidig vil koncernledelsen, ledet af Dag-Adler Blakseth, fokusere på vækst og udvikling af europæiske markeder. Eir vil med sin erfaring og sine kompetencer helt sikkert udvikle det norske marked og samtidig bidrage til vores egen udvikling af leverancemodeller,” siger salgschef i Element Logic, Håvard Hallås.
Ifølge norsk E-handel 2018 omsætter de norske e-handelsvirksomheder for 144,8 milliarder norske kroner, og der forventes en vækst på 16 % i 2019. 60 % af nordmændene handlede i løbet af 2018 på nettet, viser analysen.
E-handlen vokser også i Danmark
Også i Danmark vokser markedet for e-handel, som nu er det mest markante vækstområde i dansk detailhandel. I 2017 blev der herhjemme handlet for 115 milliarder kroner på nettet, hvilket ifølge FDIH (Foreningen for Dansk Internethandel) var en stigning på 14 % i forhold til 2016.
Element Logic har været aktiv i Danmark siden 2004 og øgede sidste år sin tilstedeværelse i Danmark med ansættelsen af Nikolaj Bjørn Eriksen som dansk direktør. Herhjemme benyttes Autostore® blandt andet af virksomheder som Proshop og ETT Group.