Dyr fragt skræmmer kunderne væk fra netbutikker
Dyr fragt og tekniske fejl er blandt de primære grunde til, at kunderne dropper ellers planlagte køb på nettet. Det viser Dansk Erhvervs seneste E-handelsanalyse.
Øv!
Der er ikke noget værre, end når kunden har lagt varen i kurven og så alligevel dropper købet i allersidste sekund.
Det er dog noget, de fleste e-handlere kender. Men hvorfor sker det?
I de fleste tilfælde kan du kigge på din fragtpris for at finde en synder. E-handelsanalysen for september viser nemlig, at for dyr fragt står bag hver femte afbrudte køb. Dermed slår den klart andre ”konverteringsfjender” som dårlige anmeldelser og usikkerhed om levering.
Læs også: Forbrugere elsker convenience og derfor omni-channel
Ikke overraskende er det især de hyppige handlere, der stejler, hvis fragtprisen overstiger deres forventninger – generelt er de mere tilbøjelige til at afbryde køb.
Fragtprisen har også markant større betydning for børnefamilierne end for pensionisterne, mens de unge går mere op i varens pris.
Fravælger netbutikken helt
Man kan også risikere, at kunderne holder sig helt væk og slet ikke når til indkøbskurven. E-handelsanalysen viser, at et dårligt dansk sprog får 3 ud af 4 forbrugere (73%) til at fravælge en ny netbutik.
Ligeledes kan gennemsigtighed omkring CVR-nummer og kontaktoplysninger fastholde kunder på din side.
- KCP