Danmarks første ledelsesbog om Six Sigma
På Børsens Forlag udkommer nu en indsigtsfuld bog om Six Sigma-metoden tilpasset virksomhederne i en typisk dansk...
På Børsens Forlag udkommer nu en indsigtsfuld bog om Six Sigma-metoden tilpasset virksomhederne i en typisk dansk kontekst. Six Sigma refererer til den ideelle fejlrate på seks sigma, der svarer til at leve op til kundernes forventninger i 99,9967 procent af tilfældene. Et ambitiøst mål, men ikke urealistisk i følge forfatterne Ane Storm Ry, Mikkel Ketil og Nina Schwartz. Metoden er ikke alene en effektiv forbedringsmetode, men også en ledelsesfilosofi. Set i forhold til andre metoder går Six Sigma skridtet videre og lader forretningsstrategien være afgørende for forbedringerne. Metoden vil være et naturligt næste skridt for organisationer, der allerede benytter anerkendte værktøjer, som Lean, Business Excellence eller er i gang med nogle af de nye krævende ISO-certificeringer.
Med denne bog kan organisationer lære af andres erfaringer og dermed komme hurtigere og bedre i gang med Six Sigma som metode og tankegang. Gennem en række eksempler vises, hvordan Six Sigma skaber større kundetilfredshed, giver medarbejdere kompetenceløft og skaber langt bedre ledere. Det giver også en vedvarende økonomisk gevinst og succes for organisationen. - MS