Cascades Recovery+, Synlighed i operationer

Cascades’ Recovery+-division fokuserer på selskabets genanvendelse indsats, der tilbyder sin genanvendelse forretningspartnere en 360-graders service, Recovery Plus®. Programmet hjælper partnere med at vedtage en cirkulær tilgang til genanvendelse af løsninger gennem sin kasserede materialestyring.

AMCS Mobile Workforce-komponenten giver mulighed for ruteplanlægning og -styring med lastbilplacerings- og indsamlingsdata, der overføres til kontoret i realtid. Foto: AMCS.

19.04.2022

Sponseret

AMCS

Cascades, et canadisk firma grundlagt i 1964, genvinder og genbruger ressourcer, især fiber fra papirprodukter, som derefter bliver råmaterialerne til omkring 500 emballage- og vævsprodukter, der hovedsageligt består af genanvendt fiber.

En løsning fra AMCS giver betydelige nye effektivitetsgevinster, ifølge Business Process Expert of Finance Paul Kilgour:

"AMCS gav os en global løsning med standardværktøjer, der kunne integreres i Cascades-løsninger. To faktorer var afgørende for vores udvalg af AMCS. For det første er de innovatorer. For det andet er de professionelle. De har bragt os et produkt, der vil opfylde vores behov i dag og er nøglen til at flytte ind i fremtiden”.

Konsolidering af data var en enorm og arbejdskrævende indsats

Divisionen havde samlet en blanding af løsninger over tid, så mange, at før AMCS, kæmpede de med mere end 40 databaser, hvoraf ingen talte med de andre. Organisationen manglede en materialestyringsløsning til at spore indsamling og behandling af materialer til downstream-processer. I de tilfælde, hvor der fandtes data, var de papirbaserede og kun indsamlet på lokalt plan.

Medmindre det er indtastet i de forskellige databaser eller skrevet på papir, blev der ikke automatisk registreret kundeoplysninger. Driftsstyring blev udført på papir eller i regneark. Det betød, at kundekonti, ordrer, afsendelse og rute var separate opgaver, normalt udført på papir. De havde ingen løsninger til at administrere kontrakter, indekspriser eller transaktioner for hver af sine 18 lokationer.

Kort sagt, ingen global opfattelse af virksomheden var muligt, og ingen end-to-end synlighed eksisterede. Det var den klassiske siloed situation. Medarbejderne konsoliderede dataene manuelt på en skræmmende besværlig og tidskrævende måde.

Væsentlige nye effektivitetsgevinster, brugervenlighed og end-to-end synlighed

Cascades Recovery+ hørte om AMCS gennem en genbrugspartner, der allerede havde konverteret deres aktiviteter til AMCS-løsningen.

Ifølge Business Process Expert of Finance Paul Kilgour, "AMCS gav os en global løsning med standardværktøjer, der kunne integreres i Cascades løsninger. To faktorer var afgørende i vores valg af AMCS. For det første er de innovatorer. For det andet, deres professionalisme. De har bragt os et produkt, der vil opfylde vores behov for i dag og er nøglen til at flytte ind i fremtiden."

Til dato er AMCS-løsningen blevet implementeret på det første af 18 Recovery+-websteder. Det, der skiller sig ud med det samme, er strømlining af processer gennem automatisering og end-to-end synlighed af data med hurtig adgang til data for at imødekomme deres kunders behov. "Datamart giver os mulighed for at reagere hurtigt på kunder ved hjælp af selvbetjeningsforretningsintelligente værktøjer," siger Paul. En anden populær innovation: evnen til at indtaste en potentiel kunde i et tilbudsmodul, der giver mulighed for gennemgang af kundens eller en gruppe kunders potentiale.

De vigtigste funktioner omfatter skalahusmoduler til styring og sporing af aktivitet på hver MRF, hvilket giver et fundament for rentabilitet via en lukket kredsløbsproces til styring af indgående og udgående materialer til mæglervirksomhed og downstream-operationer. Disse arbejder sammen med styring af kontrakter, indekspriser og transaktioner i realtid.

For at forbedre kundeoplevelsen omfatter den robuste kundeservice- og driftsstyringsplatform et AMCS Customer Call Center til placering og ændring af arbejdsordrer i realtid og AMCS Customer Web Portal for fuld kontoinformation og muligheden for at foretage betalinger ved hjælp af kreditkort.

Cloud-baseret AMCS giver avancerede fordele

AMCS Mobile Workforce-komponenten giver mulighed for ruteplanlægning og -styring med lastbilplacerings- og indsamlingsdata, der overføres til kontoret i realtid. Derudover kan nyligt anmodede ordrer integreres i igangværende ruter til dynamisk rutestyring. Forebyggelse af ubesvarede stop og styring af lastbilplacering kan være vigtige kilder til omkostningsbesparelser ved at reducere unødvendige ture, chaufføroverarbejde, kilometertal, brændstofforbrug, emissioner og lignende.

Den robuste AMCS SaaS/cloud-baserede løsning giver disse fordele:

Effektivitet og omkostningsreduktion sammenlignet med installationer i det lokale miljø, der kræver hardware, faciliteter, værktøjer, et stort datacenter og et stort it-team.

  • Sikkerhed og adgangskontrol
  • Smidighed og skalerbarhed, der automatisk tilpasser sig virksomhedens behov, hvilket eliminerer behovet for at investere i fysisk infrastruktur
  • Mobilitet, for større adgang til data via tablets og smartphones i førerhuset samt enheder til dem, der arbejder hjemmefra
  • Fuldstændig synlighed og kontrol af adgang
  • Ingen forretningstab forårsaget af lokal nedetid samt ubesværet genoprettelse efter nedbrud

Download casestudie

Læs mere om, hvordan Cascades Recovery+ får fuld indsigt i driften og forbedrer effektiviteten med AMCS-platformen.

Mere fra...

19.04.2022AMCS

Sponseret

Cascades Recovery+, Synlighed i operationer

28.02.2022AMCS

Sponseret

Lang Recycling, smarte løsninger til metal

23.02.2022AMCS

Sponseret

Seks grunde til, at Telematik er en Game Changer for affalds- og genanvendelsesindustrien

17.02.2022AMCS

Sponseret

En ny verden af Transport Logistics er ved at opstå hurtigt - grib mulighederne

09.11.2021AMCS

Sponseret

AMCS Launches AMCS Platform Winter 21 Release

04.11.2021AMCS

Sponseret

Meet us at ICT & Logistiek - online!