Bring øger pakkevolumen i svært marked
På trods af et presset marked har Bring Danmark, en del af Posten Bring-koncernen, øget sin pakkevolumen fra den danske e-handel i årets første halvår.
Pakker til udleveringssted og hjemmelevering er steget med lidt over to procent (2,2 procent). For hele den nordiske koncern blev driftsresultatet i første halvår 261 millioner norske kroner – en stigning på 33 millioner sammenlignet med første halvår 2023.
”Bag resultatet ser vi effekterne af vores arbejde med at holde omkostningerne nede. Logistikbranchen har det svært lige nu, og det er derfor glædeligt, at vi har formået at øge vores pakkevolumen”, siger Bjarne Lauritsen, driftsdirektør for Bring Danmark.
Læs også: Hands-on træning optimerer Odense Havns materialehåndtering
I årets første halvår har Bring blandt andet lanceret sin egen app. Med en officiel kommunikationskanal til slutbrugerne kan risikoen for at blive udsat for svindelforsøg mindskes. Bring har også installeret 21 nye elbil-ladere på terminalen i Taulov og initieret en robottest med fem robotter på terminalen i Greve.
Kilde: Bring
/ PiB