Bookninger af transportløsninger samlet ét sted
Gire Mobility Danmark har siden 2022 tilbudt virksomheder hurtig transport af deres køretøjer. Nu tager virksomheden et strategisk vigtigt skridt og indgår samarbejde med Wefleet.
Gire Mobility, der tilbyder transport af køretøjer, lancerede i 2022 deres indtog på det danske marked. Løsningen med at skabe fleksible og hurtige leveringsprocesser for blandt andet biludlejningsselskaber og værksteder har oplevet enorm efterspørgsel. Nu tager Gire Mobility det næste store træk og har netop offentliggjort et nyt samarbejde med Wefleet: Et digitalt værktøj til flådeejere i bilbranchen.
”Aftalen med Wefleet er et væsentligt skridt i vores ambitiøse ekspansionsplaner på det danske marked. Vi ønsker at blive den foretrukne løsning for hurtig transport af biler, og med samarbejdet tager vi stikket dybere. Wefleet har en utrolig stærk profil på markedet, og et samarbejde af denne størrelse vil skabe den interaktion, som er afgørende for Gire og vores planer i Danmark”, siger Christopher Haar, Managing Director hos Gire Mobility Danmark.
Wefleet blev grundlagt grundet et ønske om at skabe en uafhængig software og platform. Derfor er samarbejdet med Gire Mobility præcis den form for udvidelse af platformen, som de ønsker, for at sikre, at kundernes interesser bliver samlet et sted.
”Vi ønsker at udvide vores tilbud til kunderne og skabe en uafhængig platform med et univers, hvor kernebegrebet er nemhed. Det gør vi ved at samle aktører med kompetencer på hvert deres felt og dermed tilbyde flest mulige værktøjer til at håndtere kundernes processer. Helt lavpraktisk bliver det nemmere for brugerne at booke deres aktiviteter i hverdagen”, siger med Thomas Nuppnau, CEO for Wefleet.
Wefleet er grundlagt for at undgå, at virksomheder administrerer deres flåder gennem langsommelige og selvopfundne arbejdsgange. Samarbejdet mellem parterne er kommet i stand på baggrund af direkte henvendelser fra Wefleets kunder, der ønsker deres transportløsninger samlet ét sted. Ved at integrere Gire på Wefleet-platformen, vil kunderne nu kunne tilgå Gires kernekompetence samme sted, som de booker deres andre transportløsninger.
”Gire har en kompetence til at levere på den kortere distance enormt hurtigt, og det bliver et stærkt supplement til den traditionelle transportform, vi i forvejen tilbyder via platformen, og som skal sikre vores kunder et stærkt teknologisk setup, der sparer dem dyr og besværlig administration”, siger Thomas Nuppnau.
Læs også: Vognmand afkrævet erstatning for væltet varebil på Storebæltsbroen
Gire Mobilitys grundvision er nemhed, og at virksomheder gennem øget styring og hurtigere levering får frigivet både tid og ressourcer. Derfor er det givende for Gire at blive en del af Wefleets platform, der effektiviserer flådehåndteringen.
”Alt skal være nemmere for kunderne, og det er netop det, vores samarbejde med Wefleet kan. Nu er vi til stede på samme platform som andre aktører, og kunderne skal kun tilgå én platform. Når bilforhandleren booker afhentning af eksempelvis 20 biler hos Dansk Auto Logik, sker det samme sted, hvor de bestiller os til at levere én bil til en kunde. Vi bevæger os indenfor samme branche, som de andre aktører på platformen, men vores kompetencer ligger på forskellige områder, så vores kerneydelse vil virkelig kunne supplere Wefleets eksisterende operatører”, siger Christopher Haar.
Kilde: Gire Mobility Danmark
/ PiB