Blue City sætter skub i den bæredygtige fremtid

Elektronikkæden Blue City har en vision om at opnå en førerrolle som europæisk leverandør og frontfigur af bæredygtige løsninger. Senest har kæden installeret elektroniske prisskilte i alle butikker.

Facade hos Blue City Odense.

Blue City køber og sælger brugt elektronik til private og virksomheder. Den første butik så dagens lys i 2014 og i dag har kæden 8 butikker i Danmark og 1 butik i Sverige.

Konceptet bygger re-cycling, også kaldet e-cycling, hvor man ser en værdi i at give elektronik nyt liv. I butikkerne finder man alt fra telefoner og tablets til computere og spilkonsoller.

Elektronik til en rigtig stærk, brugt pris

For at kunne sikre en smidig drift af kædens butikker, med mulighed for at justere priser både centralt og lokalt, har Blue City installeret elektroniske prisskilte i alle butikkerne.

Læs også: Fleksible priser hos Conrad Electronic

På den måde kan elektronikkæden løbende ændre priser, så der konstant sikres et bredt udvalg af elektronik til en rigtig stærk brugtpris.

Missionen er at sætte skub i trenden omkring miljøvenlige valg hos befolkningen, når det kommer til brugen af elektroniske produkter.

Læs også: Cyberport forbedrer kundeoplevelsen på tværs af alle kanaler

- Elektroniske prisskilte er et vigtigt værktøj for os i målet om at blive den foretrukne partner for vores kunder, når de køber og sælger elektroniske produkter, siger Peter Storm, der er Product Manger hos Blue City, og har været med til at udrulle konceptet med elektronisk skiltning i kædens butikker.

Rigtige priser og mere tid til service

Ifølge Peter Storm, så er løsningen med til at sikre den rigtige pris på varerne og har frigivet mere tid til at servicere kunderne:

- Vi får mere tid til service, når vi ikke skal bruge tid på at skifte skiltene ude på hylderne, fortæller han.

Læs også: Dynamiske priser øger indtjeningen hos dansk hvidevarekæde

Hos Blue City har man både mulighed for at styre priserne centralt på tværs af alle butikker samt lave lokale tilpasninger i de enkelte butikker, alt efter hvilke produkter og mærker, der er tale om.

Om Blue City

Blue City er en elektronikkæde, der køber og sælger brugt elektronik. Elektronikkæden driver i dag ni fysiske butikker samt webbutikken www.bluecity.dk. Blue City opkøber brugt elektronik fra både private og virksomheder, hvorefter produkterne videresælges med fuld garanti til en lavere pris.

Mere fra...

02.04.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Byflou: Digitale prisskilte: En gamechanger for Byflous fysiske univers

31.03.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Jysk Caravan Center: Digitale prisskilte øger effektivitet og giver bedre kundeoplevelse

28.03.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Digitale buffetskilte skaber overblik i kantinen hos FGU Midtjylland

26.03.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Luxplus: Fra online abonnementsunivers til innovativ fysisk butik

24.03.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Mayflower binder webshop og butikker sammen digitalt

10.03.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Sådan har CarCare Freaks etableret succesfuld webshop og fysiske butikker