21.10.2020  |  Branchenyt

Case: Fleksible priser hos Conrad Electronic

Indhold fra partner Hvad er dette?

Som en af de førende europæiske distributører af elektronik og teknologi, er det vigtigt for Conrad Electronic, at vise den rigtige pris, på det rigtige tidspunkt. Kæden har derfor implementeret Delfi Technologies’ elektroniske hyldeforkanter.

Som en af de førende europæiske distributører af elektronik og teknologi, er det vigtigt for Conrad Electronic, at vise den rigtige pris, på det rigtige tidspunkt. Kæden har derfor implementeret Delfi Technologies’ automatiske løsning med højhastigheds elektroniske hyldeforkanter (ESL) for at sikre prisnøjagtighed.

Den forkerte pris kan være en dyr fornøjelse. I en omni-channel verden er det derfor afgørende for den tyske elektronikkæde, Conrad Electronic, at vide at priserne er korrekte på tværs af hele forretningen. For at kunne justere priserne nemt på tværs af kanaler, har Conrad derfor implementeret Breece System, en cloudbaseret ESL-løsning fra Delfi Technologies, i deres nye B2B-butik i Hürth.

Med Breece System, og den hurtige ESL-løsning, kan Conrad føre den fysiske butik ind i den digitale verden med evnen til at styre priser med stor smidighed og opdatere produktinformation i hele forretningen – på bare få sekunder.

Derved kan Conrad skabe en gnidningsfri kundeoplevelse på tværs af forskellige kanaler med evnen til at synkronisere produkter og priser med deres onlinebutik.

Læs også: Blue City: Brugt elektronik med god samvittighed

- Den hurtige Breece Cloud-løsning og de elektroniske hyldeforkanter fra Delfi Technologies giver os mulighed for at forbedre prissætningen og give en bedre produktivitet i butikken, siger Sebastian Meier, Head of Retail Organization hos Conrad Electronic Stores GmbH & Co. KG.

Plug & play løsning – nem at installere

Med en cloudbaseret platform installeres Breece ESL-løsningen både let og hurtigt. Efter et par trin er butikken klar med en digital løsning til at styre den daglig prissætning og produktinformation.

Det eneste, der kræves for butikken, er at tilkoble en trådløs antenne (Dynamic Communicator), der håndterer 2-vejskommunikationen mellem Conrads POS-system og de elektroniske hyldeforkanter. Herefter opdateres priserne digitalt og automatisk – direkte fra POS-systemet. Alt manuelt arbejde med prisændringer bliver derfor elimineret.

Læs også: Stor fotoforretning indfører ny teknologi​

Conrad-butikken kan bruge en mobil enhed, når nye produkter skal linkes til nye displays, eller når produkter skal slettes fra systemet. Dette kan finde sted direkte ved hylden med en brugervenlig app (Breece Mobile Assist). Den mobile app lader personalet administrere løsningen direkte ved hylden i stedet for fra en PC i baglokalet.

- Alt arbejde med tilkobling og frakobling af produkter kan styres ved hylden i åbningstiden. Man kan tilføje såvel som frakoble produkter i løbet af få sekunder. På denne måde er det meget let og fleksibelt, at arbejde med produkter og bytte rundt på placeringer, hvor der skal tilføjes et nyt prisskilt til systemet, forklarer Sebastian Meier.

Lettere administration sammenlignet med andre ESL-løsninger

I hele Conrad-butikken i Hürth er der installeret 11.200 displays, der dækker det store udvalg af elektronikprodukter. Den simple infrastruktur giver en enkel installationsproces og daglig anvendelse af løsningen.

Læs også: Ny legetøjskæde i stærkt samarbejde

Conrad har også erfaring med andre ESL-systemer. Men ifølge Sebastian Meier er der en stor fordel ved at bruge Breece ESL cloud-løsningen sammenlignet med andre udbydere:

- Sammenlignet med andre ESL-løsninger på markedet, oplever vi en meget mere fleksibel og brugerorienteret platform med Delfi Technologies’ Breece Cloud-løsning. Et af de største argumenter for at vælge Delfi Technologies er hele cloud-løsningens stabilitet, fleksibiliteten og den nemme håndtering af displays i butikken, siger Sebastian Meier.

Mange fordele ved elektroniske hyldeforkanter

Ifølge Conrad er evnen til at ændre priser og kampagner på enhver hylde, hvor som helst, i løbet af få sekunder, en af de største fordele med ESL-løsningen fra Delfi Technologies. Sebastian Meier nævner også følgende fordele:

  • Gennemfør hurtigere prisændringer
  • Sikre prisnøjagtighed
  • Spar tid og reducer omkostningerne
  • Bedre omni-channel oplevelse

Om Conrad

Conrad blev grundlagt i 1923 og har været familiedrevet i fire generationer. I 1946 flyttede virksomheden sit hovedkvarter fra Berlin til Hirschau, hvor de stadig er baseret i dag. Kæden startede som en lille postordrevirksomhed for elektroniske komponenter. I dag er Conrad en af Europas førende omni-channel forhandlere af elektronik og teknologi.

Om Delfi Technologies

Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager og logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 110 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.

Mere fra Delfi Technologies A/S

Delfi Technologies A/S

www.delfi.com

Delfi Technologies er en europæisk løsningsleverandør, etableret i 1988, som har specialiseret sig i softwareløsninger inden for elektroniske hyldeforkanter, håndterminaler, kasseløsninger (POS) og printløsninger. Vores kunder repræsenterer en bred vifte af brancher såsom detailhandel, lager, sundhedssektor, field service og kontor…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere