03.06.2020  |  IT

Case: Stor fotoforretning indfører ny teknologi

Indhold fra partner Hvad er dette?

Photografica er en professionel fotoforretning i hjertet af København. Her spiller personlig rådgivning og service en afgørende rolle i hverdagen. Til glæde for både medarbejdere og kunder har butikken installeret elektroniske prisskilte.

Med en central placering, og i gåafstand til Rundetårn, Nyhavn, Christiansborg Slot og andre danske seværdigheder, ligger fotoforretningen Photografica. Kunderne er både turister og professionelle fotografer, men størstedelen er faktisk amatørfotografer, som har brug for rådgivning og hjælp til at vælge det rette fotoudstyr.

Som kunde hos Photografica kan man vælge at handle online på photografica.com, hvor man kan vælge levering eller afhentning i butikken. Ønsker man derimod at se udvalget først, og bruge mere tid på at få den nødvendige rådgivning, så kan man med fordel vælge at besøge butikken i stedet.

Mere tid til kunderådgivning

I butikken har man fået installeret elektroniske prisskilte, så priserne altid er opdateret og matcher priserne på webshoppen. Photografica overvåger løbende priserne i markedet og sørger for at kunne tilbyde konkurrencedygtige priser. Derfor er det også nødvendigt at opdatere priserne løbende – faktisk hver dag ifølge Rod Clemen, der er salgskonsulent hos Photografica på Skindergade i København:

- Det skal være nemt at håndtere prisjusteringer, da vi bruger meget tid på det. Vi skifter priser og laver nye tilbud hver dag. Derfor har vi installeret elektroniske prisskilte, så priserne i stedet bliver opdateret helt automatisk, når vi foretager en ændring i systemet.

På den måde får Photografica frigjort mere tid til at værne om kunderne og yde den kompetente rådgivning, der er behov for ved køb af fotoudstyr.

Menneskelige fejl elimineres

Ifølge Rod Clemen, er det største argument for at udskifte papiret med elektroniske prisskilte, netop tidsbesparelser. Derudover er håndteringen simpel, da det hele kører online og derved reduceres risikoen for menneskelige fejl også til et minimum. Risikoen for fejl er større ved brug af papir, hvor man fysisk skal ud og skifte hver enkelt hyldeforkant.

- Førhen var der en betydelig risiko for at der kunne opstå menneskelige fejl – simpelthen fordi man kan glemme at skifte en pris eller fordi man blot bliver forstyrret af noget andet i en travl hverdag. Med elektroniske prisskilte har vi elimineret den risiko, fortæller Rod Clemen.

Fordele for både medarbejdere og kunder

For medarbejderne er det en fordel, da de ikke skal bekymre sig om at skifte priser manuelt på alle varerne. I stedet kommer priserne automatisk ud på de elektroniske prisskilte, direkte fra systemet.

For kunderne er det en fordel, da priserne altid er opdateret og dermed behøver man som kunde ikke bekymre sig om eventuelle prisfejl. Samtidig er der plads til at koble yderligere vareinformation på skiltene, der kan være med til at rådgive og fortælle mere om produkterne.

Installationen af systemet er simpel og kan finde sted i butikkens åbningstid, eftersom man blot kan tage en bid af forretningen ad gangen, som det nu passer ind. Lidt efter lidt kan man koble produkter til de elektroniske prisskilte og herefter er der ikke længere behov for papirhyldeforkanterne.

Om Photografica
Photografica er en professionel fotoforretning, der tilbyder et stort udvalg af kameraer og tilbehør fra alle de største brands - både nyt og brugt udstyr. Butikken er beliggende i hjertet af København lige ved Strøget og Nørreport. Derudover driver butikken også webshoppen photografica.com.

Om Delfi Technologies
Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager og logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 100 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.

Mere fra Delfi Technologies A/S

Delfi Technologies A/S

www.delfi.com

Delfi Technologies er en europæisk løsningsleverandør, etableret i 1988, som har specialiseret sig i softwareløsninger inden for elektroniske hyldeforkanter, håndterminaler, kasseløsninger (POS) og printløsninger. Vores kunder repræsenterer en bred vifte af brancher såsom detailhandel, lager, sundhedssektor, field service og kontor…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere