21.02.2019  |  Branchenyt

Amazon: 50 procent af al levering skal være CO2-neutral i 2030

Shipment Zero hedder Amazons nye vision om at 50 procent af internetgigantens leverancer skal være fuldstændig CO2-neutrale ved udgangen af 2030.

Amazon har tidligere taget en række bæredygtige initiativer, hvor man f.eks. har installeret solceller på sine logistikanlæg og arbejdet med genanvendelig og frustrationsfri indpakning. Nu kommer e-handelsmastodonten med en ny vision, Shipment Zero, der handler om at halvdelen af virksomhedens leverancer skal være 100 procent CO2-neutrale ved udgangen af 2030.

Læs også: Amazon åbner op om bæredygtighed

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

Det overordnede mål er, at al den energi, der bruges på levering af Amazons varer, skal komme fra vedvarende energikilder.

Amazon skriver, at målet er rykket tættere på grundet fremskridt inden for elektriske køretøjer, biobrændsel i luftfarten, genbrugsindpakning og vedvarende energi.

Internetgiganten vil fortsat samarbejde med kunder, leverandører og andre led i sin forsyningskæde for at forbedre sit CO2-aftryk.

Amazon oplyser, at man vil holde øje med forløbet samt dele flere informationer herom senere på året. Det omfatter også data om virksomhedens samlede CO2-udslip, som mange interessenter har efterspurgt i årevis.

Læs også: Vil Amazon gøre det samme ved dagligvarehandlen, som virksomheden har gjort ved e-handlen?

Ifølge Amazon er det resultatet af et omfattende projekt, hvor man gennem de sidste to år har udviklet en ’avanceret videnskabelig model, der nøje kan kortlægge vores carbon footprint’, som selskabets forskellige teams skal brug til at finde metoder til at reducere CO2-udslippet på deres respektive områder.

- SDN

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere