Øget produktivitet og optimeret last-mile-levering bliver stadig vigtigere for leverandører inden for byggebranchen
Forbrugerne stiller i dag stadig større krav til hurtig og effektiv levering, og med den aktuelle mangel på chauffører er det ekstra vigtigt at arbejde på at forbedre produktiviteten i den eksisterende bilpark. Den førende europæiske leverandør af specialbyggematerialer, SIG, har med løsninger fra Descartes øget deres produktivitet og optimeret deres last-mile-leverancer betydeligt.
Inden for mange brancher, f.eks. byggebranchen, er last-mile-levering en vigtig del af virksomhedernes konkurrencestrategier. Evnen til at kunne levere til kunderne hurtigt, pålideligt og præcist og samtidig tilbyde merværdi kan forbedre kunderelationerne og øge indtægterne.
Planlægning, der dækker de begrænsninger og arbejdsmåder, der forekommer i det virkelige liv, skal kombineres med smarte systemer til ruteoptimering, der kan udvikle modeller for last-mile-levering og skabe de ruter, der giver den bedste kundeservice og maksimere lønsomheden.
Da last-mile-levering er så vigtig for kundetilfredsheden, er det afgørende for mange virksomheder i byggebranchen. Hvis man ikke bruger den bedste måde at arbejde på, risikerer man at miste de konkurrencefordele, man tidligere kunne stole på.
SIG plc får hjælp af Descartes løsninger
Den førende europæiske leverandør af specialbyggematerialer, SIG plc, har implementeret Descartes omfattende løsning til last-mile-levering, inklusive løsninger til ruteplanlægning, eksekvering og elektronisk leveringsbevis (ePOD). Ved hjælp af løsningerne fra Descartes har SIG øget deres OTIF-leverancer (On-Time-In-Full) med 10-15 procent samt øget leveringsvolumen med 25 procent med den eksisterende bilpark.
”Branchen for byggematerialer er meget flydende, og SIG skiller sig ud ved at tilbyde vores kunder en fleksibel og pålidelig service. Descartes løsninger hjælper os med at drive vores distributionscentre og områder mere effektivt med adgang til information i realtid om, hvordan vi organiserer og styrer vores leverancer optimalt. Det har forbedret vores tilbud til vores kunder, og vi kan nu udnytte vores ressourcer mere effektivt”, siger programansvarlig hos SIG, Edward Carbett.