30.05.2018  |  IT

Case: Hørning Parkets vækstmål krævede forandring på lageret - Mobil WMS var løsningen.

Indhold fra partner Hvad er dette?

Vi var i 2015 godt klar over, at vores vækstmål krævede forandring på lageret. Enten skulle vi ud og ansætte flere folk eller også skulle vi finde en løsning der kunne hjælpe vores nuværende medarbejdere og sikre effektivitet ved fortsat vækst.

Hørning Parket blev etableret i 1929 og er i dag kendt for deres gulve af meget høj og eksklusiv kvalitet. Deres kunder tæller store virksomheder så som: Lufthavnene i København, Stockholm, Bergen, Venedig og Amman, Det Kongelige Teater, Nationalbiblioteket i Madrid, ARoS Kunstmuseum, Operabygningen i København, Statsministeriet, samt tusindvis af private hjem.

Efter at have oplevet et par hårde år, kom der igen vind i sejlene hos Hørning Parket. Det skete i kraft af videreførelsen af Hørning Parkets egenproduktion samt opkøbet af aktiviteterne i Woodfloor. Dette betød blandt andet, at sortimentet og kundekredsen blev udvidet.

Nye lokationer og nye løsninger

Gitte Nørbæk Logistics Manager hos Hørning Parket fortæller:

Efter der igen var kommet kog i kedlerne hos Hørning Parket, oplevede vi, at vores lagerlogistik ikke var optimal i forhold til at kunne følge med det stigende antal ordrer. På et tidspunkt var vores produkter fordelt på flere forskellige lagre, og vi havde lidt mistet overblikket i forhold til, hvad der stod hvor og om varelageret stemte.”

Det blev i 2015 besluttet at flytte i nye lokaler, og lageret kunne nu samles under et tag. I samme åndedrag blev det besluttet at implementere en mobil lagerscanningsløsning.

Valget af Mobil WMS

”Da vores daværende ERP partner desværre ikke kunne tilbyde en Mobil WMS løsning, måtte vi på jagt efter en ny partner. Med hensyn til den kommende scannerløsning vidste vi, at vi ville have en løsning, der kunne opfylde vores aktuelle behov på lageret, og som samtidig skulle være brugervenlig. En anden vigtig faktor for os var, at det skulle være en ”out of the box” løsning, hvor vi ikke skulle ”giftes” med den enkelte ERP partner. Det skulle være sådan, at hvis man blev uenige, så skulle en anden ERP partner kunne overtage og supportere løsningen.”  Fortæller Logistics Manager Gitte Nørbæk

Gitte Nørbæk begyndte at undersøge markedet: ” Jeg fandt Tasklet Factory på nettet. Efter at have læst nærmere samt set en demo af løsningen på YouTube, fandt jeg frem til vores nuværende ERP partner, Nav-Vision, via Tasklet Factorys hjemmeside. Vi blev enige om et samarbejde på såvel NAV delen som på scannerløsnings delen.

Implementeringen af Tasklet Factorys Mobile WMS scannerløsning

Gitte Nørbæk fortæller:

”Selve implementeringen af den Mobile WMS løsning gik rigtig godt og uden de store vanskeligheder, vi fik lavet to mindre tilretninger som også gik problemfrit. Vi har få gange haft brug for support hos Tasklet Factory, og her er vi blevet mødt af søde medarbejdere, der har ydet en hurtig support, så det er er jo alt i alt positivt”

”Sjovt nok var den største udfordring faktisk, for os medarbejdere, da vi skulle lære helt nye processer. Nu skulle alle produkter registreres med det samme, i stedet for som før hvor vi registrerede det hele på PC efterfølgende. Det, at vi nu kan registrere direkte i NAV, har betydet, at vi nu undgår de menneskelige fejl der før skete, så som glemte registreringer og fejlregistreringer.” 

Øget effektivitet

Det er ikke kun lageret, der har nydt godt af implementeringen af den Mobile WMS løsning. Tidligere var det nødvendigt med megen kommunikation lageret og salgsafdelingen i mellem. Dette skyldes at der ofte var stor uvished om lageret stemte. Hvis en kunde f.eks. bestilte 200 M2 gulv til omgående levering – krævede dette en ekstra kontrol af lageret først. Nu kan vi altid stole på at lageret stemmer, og det har sparet os en masse tid i forhold til opkald til lageret, og ikke mindst slipper lageret for konstant at skulle rende og tjekke om beholdningen stemmer.

Med scanneren registrerer vi ligeledes vores nyproducerede varer straks ved pakkelinjen, hvilket betyder at salgsafdelingen hele tiden kan se, hvilke varer vi har klar til salg og dermed kan yde god service til vores kunder.”

Besparelsen var tydelig

”Vi var i 2015 godt klar over, at vores vækstmål krævede forandring på lageret. Enten skulle vi ud og ansætte flere folk eller også skulle vi finde en løsning der kunne hjælpe vores nuværende medarbejdere og sikre effektivitet ved fortsat vækst. Det var aldrig gået, hvis vi ikke havde fået den Mobile WMS løsning fra Tasklet Factory. Det har været en kæmpe lettelse.” Slutter Gitte Nørbæk.

#Best-In-Class Mobile WMS for Dynamics NAV / 365 Business Central & Dynamics AX / 365 for Finance and Operations.

Mød flere tilfredse kunder her:  http://taskletfactory.com/da/lagerstyring/

Mere fra Tasklet Factory

Tasklet Factory

www.taskletfactory.com

Tasklet Factory er et dansk firma, der udvikler mobile applikationer til Microsoft Dynamics NAV / 365 Business Central & Dynamics AX / 365 for Finance and Operations Tasklet Factory's team har været involveret i udvikling af mobile applikationer og integration til Microsoft Dynamics NAV / 365BC &  AX / 365FO i mere end 10 år. Vores mission er at optimere v…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere