Virksomheder satser på øget digitalisering til glæde for konsulenthus
Danske IMPACT, der er Skandinaviens største konsulenthus indenfor digital commerce, har netop offentliggjort det bedste regnskab i virksomhedens historie. Væksten er især drevet af øget digitalisering og en tilgang af flere B2B-kunder i porteføljen.
At flere danske og udenlandske virksomheder med digitale transformationsprocesser ønsker at forbedre deres online-platform kan mærkes og ses på bundlinjen hos Skandinaviens største konsulenthus indenfor digital commerce IMPACT. Selskabet har netop offentliggjort deres 2022-regnskab, som er det bedste nogensinde.
Bruttofortjenesten landede på 227 millioner, hvilket svarer til en stigning på 43 procent i forhold til seneste regnskabsperiode. Resultatet af den primære drift er 17,6 millioner kroner på tværs af gruppen. Det er en stigning på 35 procent i forhold til 2021.
”Det flotte resultat skal vores medarbejdere og vores dygtige ledelsesteam fuldt ud have æren for. De har arbejdet både målrettet og med højt engagement det forgangne år, og resultatet viser, at vi har en stor relevans i markedet. Samtidig vidner det om, at vi har fået sammensat et stærkt team i alle lande med unikke kompetencer og commitment, som formår at eksekvere vores strategi 2024 og levere på højt niveau til kunderne”, siger Kasper Holst, der er Group CEO i IMPACT og fortsætter:
”Med det her resultat i hånden kan jeg samtidig glæde mig over at se succesen af den merger, vi i 2021 lavede med svenske Improove. Det kombineret med de mange stærke profiler, vi har været i stand til at tiltrække de seneste 12 måneder, stiller os rigtig godt, så vi er klar til at udnytte det store potentiale, vi fortsat ser både internt i virksomheden og i markedet som helhed”.
Ifølge Kasper Holst er det nyeste regnskab i høj grad drevet af en kundevækst i B2B-segmentet. Eksempelvis har IMPACT i regnskabsperioden indledt arbejde med kunder som grossistvirksomhederne AO, GN samt FTZ.
”Vi har det seneste års tid oplevet en stigende interesse fra B2B-kunder, der ønsker at få styrket deres commerce-løsninger med fokus på at styrke den samlede omnichannel-oplevelse. Digital transformation er rykket markant højere op på den strategiske agenda, og – modsat for bare tre-fire år siden – ser vi i stigende grad, at projekterne har fuld opbakning fra topledelsen, hvilket er rigtig vigtigt, hvis den pågældende virksomhed skal få succes med satsningen”, siger Kasper Holst.
Læs også: To it-aktører udvikler AI-assistent til arbejdspladsen
Ambitionerne for fremtidig vækst er store hos IMPACT, og Kasper Holst har et krystalklart billede af, hvad der skal til for at løfte konsulenthuset videre ud i Europa.
”Mange virksomheder har allerede investeret i digital transformation og bragt deres digitale salg til et signifikant niveau. Uanset om man opererer indenfor B2C- og B2B-segmentet er nøglen til fortsat vækst at revidere sit it-landskab og arbejde mere datadrevet med fokus på customer experience, aktivering af kundedata og kunstig intelligens. Missionen bør være at opgradere fra version 3.0 til 4.0 i det digitale set up og derved differentiere sig og komme foran konkurrenterne”, siger Kasper Holst.
Han understreger samtidig, at 2023 er og bliver et særdeles udfordrende år for mange danske virksomheder.
”Helt generelt kan vi konstatere, at der er mange virksomheder, der har det svært, og mange af vores kunder er udfordret. Det gælder især dem, der afsætter deres varer udenfor Danmark. De kigger ind i en tåget sigt, hvor der er kun én vej frem, og det er øget digitalisering. Det er kilden til effektivisering af processer og til øget salg, og vi ser det som helt essentielt at bistå vores kunder med at realisere disse gevinster”.
- PiB