To it-aktører udvikler AI-assistent til arbejdspladsen

Medarbejdere hos Tech Mahindras kunder, der blandt andet tæller Philips og Bridgestone, kan godt begynde at glæde sig. En samarbejdsaftale mellem Tech Mahindra og Espressive har sat gang i udviklingen af branchens hurtigste AI-assistent til arbejdspladsen, der kan svare på ethvert spørgsmål i realtid.

Medarbejdere hos Tech Mahindras kunder, der blandt andet tæller Philips og Bridgestone, kan godt begynde at glæde sig. En samarbejdsaftale mellem Tech Mahindra og Espressive har sat gang i udviklingen af branchens hurtigste AI-assistent til arbejdspladsen, der kan svare på ethvert spørgsmål i realtid. Foto: 123rf.com..

28.07.2023

SCM.dk

Den globale it-virksomhed Tech Mahindra har meddelt, at de går sammen med AI-virksomheden Espressive, der har specialiseret sig i at lave digitale assistenter til arbejdspladser. Samarbejdet vil give deres kunder en mulighed for at få hjælp på arbejdspladsen ved hjælp af en digital assistent kaldet "Espressive Barista".

Tech Mahindra og Espressive vil hjælpe virksomheder med at gøre deres serviceafdeling mere effektiv ved at automatisere mange af de opgaver, som normalt tager længere tid. Espressive vil kombinere deres system med Tech Mahindras teknologi til at løse medarbejdernes problemer meget hurtigt. Dette kan være alt fra at nulstille adgangskoder til at oprette forbindelse til internettet. Systemet bruger avancerede teknologier til at forstå og svare på medarbejdernes spørgsmål i realtid.

“Virksomheder kigger i stigende grad på automatisering som svar på øget kundeefterspørgsel i en digital verden. En intelligent virtuel agent er en af de muligheder, der får stor opmærksomhed. Vores partnerskab med Espressive giver os en AI-baseret VSA, som vil hjælpe vores kunder med at reducere den tid, det tager at behandle kundeanmodninger. Opgaver, der tidligere ville tage timer, kan nu udføres i realtid. Det giver medarbejderne mulighed for at fokusere på mere komplicerede opgaver og teknologier, og dermed forbedre MTTR (mean time to recovery, mean time to restore)”, siger Birendra Sen, Business Head, Business Process Services hos Tech Mahindra.

Læs også: Kæmpe satsning på ansvarlig brug af kunstig intelligens

Espressive Baristas evne til at håndtere anmodninger vil i kombination med Tech Mahindras digitale løsninger hjælpe kunder med at effektivisere arbejdsgange og holde trit med de nyeste trends inden for servicemarkedet. Samarbejdet vil også hjælpe kunder med at fastholde medarbejdere, mens de får en mere effektiv serviceafdeling.

“De dage, hvor man byggede virtuelle supportassistenter in-house, er forbi. Espressive og Tech Mahindra gør det muligt for CIO'er og IT-ledere at udvikle en dynamisk digital arbejdsplads med en specialudviklet virtuel assistent, der leverer den hurtigste behandling af anmodninger i branchen, samtidig med at deres teams kan fokusere på resultater. Vores proprietære og domænespecifikke LLM (Large Language Model) er blevet trænet på over 4 milliarder sætninger på tværs af 15 virksomhedsafdelinger og fungerer på over forskellige 100 sprog”, siger Pat Calhoun, grundlægger og CEO hos Espressive.

- PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Prøv næste generation af gaffeltrucks hos Toyota Material Handling i Vejle

SSI Schäfer

Sponseret

SSI SCHAEFER samarbejder med Coop om et af Europas største automatiserede distributionscentre

Relateret indhold

10.10.2025SCM.dk

Europa styrker sin position i et globalt voksende robotmarked

10.10.2025SCM.dk

AutoStore bliver tilgængelig som lejeløsning

09.10.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Digitalt overblik over mødelokaler hos jem & fix

08.10.2025SCM.dk

AI kan tage dataslæbet i ESG-arbejdet - med stor energiregning

08.10.2025SCM.dk

Data i forsyningskæden er (stadig) fuld af huller

06.10.2025SCM.dk

Salling Group gør klar til kæmpe solcellepark

03.10.2025SCM.dk

Sådan står det til med datahåndteringen i danske forsyningskædeafdelinger

02.10.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Digital skiltning skaber overblik i undervisningsmiljøet

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
KNAPP A/S
Seminar
Morgenmad hos KNAPP

Deltag i vores undersøgelse af teknologierne bag et højautomatiseret lager. For dem, der vil vide mere om forskellige automatiseringsløsninger og hvilke områder de er bedst egnede til.

Dato

15.10.2025

Tid

07:30

Sted

KNAPP Nordics kontor | Hyllie Vattenparksgata 12, Malmö (lige over broen)

Fellowmind Denmark A/S
Webinar
Always Azure – Skab værdi med Microsoft Azure

Vil du være på forkant med det nyeste i Azure og få konkrete idéer til, hvordan du udnytter platformen bedst muligt i din virksomhed?

Dato

20.10.2025

Tid

13:00

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
Bliv klar til NIS2 med ISO 27001 - diplomkursus

På dette to-dages kursus får du en gennemgang af kravene i EU's NIS2-direktiv med fokus på, hvordan du kan efterleve og implementere kravene i praksis med ISO/IEC 27001 - ledelsessystem for informationssikkerhed.

Dato

21.10.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Sal 2, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn

Dansk Standard
Kursus
NIS2 i praksis – med ISO/IEC 27001 som fundament for compliance

På dette diplomkursus får du overblik over NIS2-kravene i praksis, og du lærer, hvordan ISO/IEC 27001 kan bruges som en praktisk ramme til at styrke jeres informationssikkerhed og sikre compliance med den nye NIS2-lov.

Dato

21.10.2025

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Grundlæggende miljøledelse

Formålet med kurset er at give deltagerne et grundlæggende kendskab til miljøledelsessystemer, kravene i ISO 14001:2015 og de forretningsfordele, der er knyttet til systematisk arbejde med et miljøledelsessystem.

Dato

22.10.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Strategisk udvikling af ledelsessystemer

Hvordan sikrer vi, at ledelsessystemet leverer et effektivt bidrag til virksomhedens strategiudvikling?

Dato

23.10.2025

Sted

Odense