UPS på vej med 50 ellastbiler

Som et led i målet om en større flåde af alternative brændstofkøretøjer sætter UPS inden længe sine første elektriske plug-in køretøjer på de amerikanske veje.

UPS vil først og fremmest teste de nye køretøjer på byruter over hele landet, herunder Atlanta, Dallas og Los Angeles. Når de elektriske køretøjer er blevet testet, vil UPS og Workhouse finjustere det endelige design, som de vil sætte på vejene i løbet af 2019. Illustration: UPS.

27.02.2018

SCM.dk

Lastbilen er udviklet i et samarbejde mellem Workhouse Group og UPS, der har ønsket at skabe et køretøj med nul udstødningsemissioner fra bunden.

”Den elektriske teknologi i køretøjer forbedres hurtigt med batterier, opladning og smart grid, hvilket giver os mulighed for at specificere vores leveringskøretøjer, så vi på én gang kan eliminere udledninger, støj og vores afhængighed af diesel og benzin”, siger Carlton Rose, formand for Global Fleet Maintenance and Engineering for UPS, og fortsætter:

”Vores nye elbiler er et stort spring for UPS' specialbyggede leveringsflåde. Alle elektriske lastbiler skal foretage levering om dagen og genoplade natten over".

Markant forbedring ift. diesel- og benzinkøretøjer
Ifølge Workhouse giver de nye køretøjer en forbedring i brændstofeffektivitet på næsten 400 procent i forhold til almindelige diesel- og benzinbiler. Derudover er de mere energieffektive, og køretøjets ydeevne og køreoplevelsen skulle også være i top.

Ifølge de to parter vil hver lastbil kunne køre cirka 160 kilometer per opladning, hvilket gør dem idéelle til leveringsruter i og omkring større byer.

De nye lastbiler vil samtidig indgå i virksomhedens Rolling Lab, en flåde på flere end 9.000 alternative brændstofkøretøjer:

”Denne innovation er resultatet af vores samarbejde gennem de sidste fire år. Vores mål er at gøre det nemt for UPS og andre at satse på elektriske køretøjer ved at fjerne en af de største hindringer for teknologiens udbredelse, nemlig omkostningerne", siger CEO for Workhorse Group, Steve Burns.

Hos UPS vil man først og fremmest teste de nye køretøjer på byruter over hele USA, herunder i Atlanta, Dallas og Los Angeles. Når de elektriske køretøjer er blevet testet, vil UPS og Workhouse finjustere det endelige design, som de vil sætte på vejene i løbet af 2019.

Elbiler skal være et standard-valg
Hos UPS forventer man, at vedligeholdelses- og driftsomkostningerne for de elektriske køretøjer vil være mindre end omkostningerne for diesel- og benzilbiler.

Derfor er det også UPS’ mål at gøre de nye elbiler til et standard-valg i fremtiden. I forvejen har UPS mere end 300 elektriske køretøjer i Europa og USA og næsten 700 hybridbiler.

Læs også: UPS tager elektriske Daimler-lastbiler i brug

Deurdover kunne koncernen sidste år meddele, at man vil begynde at gøre brug af tre eCanter-elbiler fra Daimler Truck, hvilket skal ses som et led i koncernens mål om at en ud af fire biler, der bliver indkøbt fra 2020, skal køre på alternative brændstoffer.

Koncernen har også forpligtet sig til at købe 25 procent af den elektricitet, man forbruger, fra vedvarende energikilder inden 2025 og erstatte 40 procent af alt grundbrændstof med andre kilder end benzin og diesel.

- EL

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

Consafe Logistics

Sponseret

Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

03.11.2025Consafe Logistics

Sponseret

Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

31.10.2025KNAPP A/S

Sponseret

Automatiseret truck

31.10.2025EAB Lagerindretning

Sponseret

Plum Safety

30.10.2025ECK – Ejnar C. Kjeldsen A/S

Sponseret

WARDIAN - AI Anti-Kollisions System

28.10.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Et nyt gear i logistikken – Cykelexperten finder balancen mellem tempo og overblik

27.10.2025KUKA Nordic AB

Sponseret

Automatiseret møbelproduktion forbedret med smart intralogistik og industriel robotteknologi

27.10.2025SCM.dk

Lilla revolution i intralogistikken

24.10.2025KUKA Nordic AB

Sponseret

Innovative koncepter til fremtidens produktion: Mobil robotteknologi hos KRONE

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Afvigelseshåndtering og årsagsanalyse

I forbindelse med lukning af afvigelser og andre interne udfordringer er det meget vigtigt at få lavet en ordentlig årsagsanalyse. Årsagsanalysen laves for at identificere de grundlæggende eller underliggende årsager, få dem rettet og dermed forhindre gentagelser. Det sker jo af og til, at vi løser det samme problem igen og igen.

Dato

06.11.2025

Sted

Odense

RELEX Solutions
Konference
FMCG Fast Forward

Mød RELEX Solutions på FMCG Fast Forward

Dato

06.11.2025

Sted

ARKEN Museum of Contemporary Art

Implement Consulting Group
Webinar
Unlock revenue growth in manufacturing’s after-sales business

The value of market data in transforming after-sales strategies

Dato

06.11.2025

Tid

08:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Kursus
Plastemballage og cirkulær økonomi

EU-regler og den nye (EU) 2025/40-forordning

Dato

06.11.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Dansk Standard
Kursus
AI Act i praksis – lovgivning og standarder om kunstig intelligens

På dette endags introduktionskursus får du en gennemgang af AI Act og formålet med regelsættet. Derudover vil du få indblik i ISO/IEC 42001, der opstiller krav til et ledelsessystem for kunstig intelligens (AIMS), og hvordan den kan indgå i arbejdet med AI.

Dato

06.11.2025

Tid

09:00

Sted

CodeNode, Nordhavn

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Jernbaneteknologi, -drift og -kapacitet

På kurset Jernbaneteknologi, -drift og -kapacitet, som også er et diplommodul, lærer du om planlægning, opbygning og drift af jernbaner. Kurset omfatter blandt andet simulering, procesanalyse og driftsanalyse angående både passager- og godstrafik.

Dato

07.11.2025

Tid

08:30

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup