UPS fortsætter med at rulle elcykler ud på markedet

Pakkepostgiganten UPS indstiller elcykler på det historiske Pike Place samt i Seattles bymidte. Formålet er at reducere både trafik og luftforurening.

UPS starter pilotprojekt i Seattle. Her skal elcykler hjælpe trafikale knudepunkter og reducere kulstofforureningen. Foto: UPS..

30.10.2018

SCM.dk

Den amerikanske pakkepostgigant UPS fortsætter med at udbrede elcykler rundt omkring i verden, og i oktober måned kom en aftale på plads med at benytte elcyklen som alternativ transport i Seattle, USA. Det gælder både i bymidten og på det historiske marked, Pike Place. Hensigten med det bæredygtige tiltag er at reducere både trafik og luftforurening i byen.

Læs også: UPS sender elcykler på gaden i USA

”Vi har lanceret logistikprojekter med elcykler i andre byer, men dette er det første projekt designet til at imødekomme de mange forskellige udfordringer der er i udkantsområder”, siger UPS' seniordirektør for vedligeholdelse og ingeniørarbejde, internationale operationer, Scott Phillippi.

Elcyklerne skal blandt andet være med til at reducere trafikal overbelastning ved områder, hvor konventionelle leveringskøretøjer ikke kan køre direkte til og dermed også uhensigtsmæssig parkering.

”De modulære kasser og trailere tillader os at udvide vores daglige udleveringskapacitet og imødekomme de unikke behov, Seattle har. Det er spændende at vende tilbage til vores rødder – UPS startede i 1907 som et cykeludbringningsfirma. Vi ser frem til at være i stand til at tilbyde disse speciallavede udkantsområde-vareleveringsløsninger til andre nationaliteter på verdensplan”, forklarer Scott Philippi.

UPS's elcykler skal formindske trafik i Seattles bymidte, samtidig med at de skal køre i byens udkantsområder. Foto: UPS..

Pilotprojekt med store forventninger
UPS samarbejder med Seattles transportdepartement om udviklingen af pilotprogrammet. Hvis det viser sig at være succesfuldt, så er der mulighed for at udbrede elcyklernes ruter samt lave nye ruter i andre dele af byen. Hovedformålet er at reducere kulstof-udledningen, larm og trafik.

”Seattle har altid været en by der opfinder fremtiden, og nu samarbejder vi med en af hjemstavnens firmaer for at hjælpe med at drivkræfter bag innovative løsninger i transportsektoren”, siger Seattles borgmester, Jenny A. Durkan, og tilføjer:

”Alt imens Seattle udvides, og offentlige- og private megaprojekter begrænser kapaciteten på vores centrale veje, så vil dette pilotprojekt hjælpe os til bedre at forstå, hvordan vi kan sikre varelevering, mens vi skaber plads på vores veje til cykler og fodgængere. Vi er ivrige efter at lære, hvordan pilotprojekter som disse kan hjælpe med at bygge en fremtidens by med færre biler og mindre kulstofforurening”.

Læs også: UPS afprøver bæredygtig levering i europæiske storbyer

Elcyklen er udstyret med en batteridreven motor, der kan køre længere end almindelige elcykler samt bærer tungere last og navigere i kuperet terræn, hvilket gør det muligt både at køre ved hjælp af menneskelig pedalkraft og batterienergi.

- SN

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

18.04.2024SCM.dk

Logistikaktør går sikkerheden efter i sømmene

17.04.2024SCM.dk

Maersk opgiver at sælge containerfabrikker

05.04.2024Swisslog

Sponseret

Inbjudan Webinar: Strategisk lagerautomation - 25 april

05.04.2024Zetes

Sponseret

Prévoté transforms inventory management with the ZetesMedea Full Pallet Inventory solution

05.04.2024SCM.dk

Materialehåndtering og robotautomatisering løftes til nyt niveau

04.04.2024TECSYS A/S

Sponseret

Er dit lager klar til en omnichannel strategi?

04.04.2024TECSYS A/S

Sponseret

Lagerteknologi: Top 5 systemer til at øge effektiviteten

03.04.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Technicon A/S og Toyota Material Handling Danmark A/S indgår samarbejde

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle