01.08.2022  |  Branchenyt

Transportfirma udvider og styrker sin position i Central- og Østeuropa

Uno Transport har tilføjet endnu en afdeling i Central- og Østeuropa, der åbnede første maj i Polen. Afdelingen bliver et transportknudepunkt, der skal styrke positionen i Polen og skabe bro til Skandinavien og resten af Europa.

Danske Uno Transport åbner ny afdeling i Blonie, Polen, der skal styrke hele logistikken i Europa. Afdelingen bliver en bro mellem Baltikum, Skandinavien og Øst, - Central- og Vesteuropa. Samtidig udvider man servicedelen med et toldagentur og oplagring af varer, der er med til at gøre det endnu lettere for kunderne at handle til og fra landene udenfor EU. 

”Polen er den afgørende brik i Central- og Østeuropa, vi altid har manglet for at binde vores aktiviteter i de mange forskellige lande sammen. Med kontoret i Blonie er vi ikke længere nødsaget til at søge løsninger hos underleverandører, når Polen indgår i opgaven. Ved at stå for hele logistikken og opsætningen selv i Polen og med lokale folk, kan vi sikre en langt mere komplet og driftssikker service for vores kunder i hele Europa”, siger Kim Uno Mogensen, direktør i Uno Transport A/S. 

Med den nye afdeling kan man nu tilbyde transport direkte mellem Danmark og Polen, og det åbner op for transport af såvel stykker, partigods og fullload. Samtidig vil afdelingen være med til at optimere virksomhedens cross trade transport, da tilstedeværelse er et nøgleord indenfor den type transport. 

Læs også: Med opkøb udvider Nordic Transport Group mod øst

”Polen er et knudepunkt når der kommer til transport i Central- og Østeuropa, så den nye afdeling vil helt sikkert give os en større plads på det marked. Fremover kan vi ikke alene tilbyde direkte transport mellem Danmark og Polen, det vil også være med til at optimere vores crosstrade generelt, da det er utrolig vigtigt, at man har et indgående lokalt kendskab, når bilerne skal sendes rundt mellem flere lande”, siger Thomas Greiff, medejer og CEO af Uno Transport Polska. 

Lokalkendskab er essentielt 

Visionerne for den nye afdeling er store. Fra maj beskæftiger de 10 biler om dagen, men allerede om seks måneder skal det tal efter planen være steget til 40 biler, og de fire mand i Polen vil ved årets udgang have fået mellem seks og ti nye kollegaer. 

Der er mange fordele ved at have afdelinger i flere lande. At være til stede lokalt giver en tættere kontakt og mulighed for at kunne agere hurtigere. Den uvurderlige lokale viden bidrager Thomas Greiff med qua sine 38 års erfaring indenfor spedition i Polen og Central- og Østeuropa. Han bringer desuden sit eget lokale polske team med, der har forståelse for forskellene på dansk og polsk kultur.  

”Mine medarbejdere og jeg har alle arbejdet sammen de seneste ti år, nogle af os helt op til 26 år. Så vi kender hinanden rigtig godt. De mange år har betydet, at vi alle fire er blevet en god blanding af polsk og dansk. Vi kender den danske mentalitet og tankegang, som er værdifuld i samarbejdet med kunder, og samtidig har vi et enormt lokalt kendskab, så vi kan agere på det polske marked”, forklarer Thomas Greiff.

- KCP

Mere fra SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden

www.scm.dk

SCM.dk – forum for ledelse af forsyningskæden – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på optimering af forsyningskæden. Medlemmer på SCM.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af SCM.dk. Vi udkommer dagligt på SCM.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt ni gange om året med magasinet SCM+LOGIST…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere