Thule Group automatiserer sin materialeforsyning

Thule Group har besluttet at automatisere sin materialeforsyning til kit-emballager, og som leverandør af håndteringsudstyr har Thule Group valgt Swisslog.

Swisslog er blevet valgt til at automatisere Thule Groups materialeforsyning til kit-emballager. Foto: Swisslog.

14.01.2014

SCM.dk

I øjeblikket håndteres størstedelen af materialeforsyningen hos Thule Group manuelt, men det laver virksomheden nu om på. Thule Group har besluttet at automatisere sin materialeforsyning til kitemballallager på sit produktionsanlæg i Hillerstorpsvägen uden for Värnamo, og Swisslog skal agere leverandør af håndteringsudstyret.

Aftalen omfatter to plukkestationer, et miniload-anlæg med 4800 opbevaringspladser og en miniload-kran. I leverancen fra Swisslog indgår også Swisslogs MFCS-lagersystem, der holder styr på de lagerførte artikler og kommunikerer med Thules ERP-system, Movex.

”Med den nye automatiserede løsning øger vi vores effektivitet på flere måder. Vi reducerer stilstandstiderne på pakkelinjen, omsætningen af lagerartiklerne optimeres, lagerbeholdningen kan reduceres, og leveringstiderne kan afkortes”, siger Azzy Alvarsson, der er projektleder og ansvarlig for den nye løsning hos Thule Group.

Læs også: Seks tendenser for automatisering på lageret

Med automatiseringen vil de komponenter, der leveres til anlægget, blive opbevaret automatisk i et miniload-lager med 4800 opbevaringspladser. Derefter håndterer en kran miniload-lagerets plastbokse, og ved to plukkestationer bliver der løbende plukket komponenter fra boksene, hvorefter de samles til bilspecifikke kits, som pakkes og afsendes til Thule Groups tyske centrallager.

Hvert kit er unikt og udviklet efter bilens form. På grund af modelændringer og nye bilmodeller er der mange opdateringer af kittene, og derfor er den manuelle håndtering blevet forholdsvis kompleks med stigende omkostninger.

Investeringen er foretaget efter grundige analyser, og Azzy Alvarsson har store forventninger til den nye automatiserede løsning, som forventes at have betalt sig selv hjem inden for to år.

- JDN

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Relateret indhold

21.11.2024SCM.dk

På vej mod mest profitable år siden covid-krisen

21.11.2024SCM.dk

Danske topledere investerer heftigt i AI – uden at vide noget om teknologien

Unused potential for Nordic companies – 23 billion euros tied up in unnecessary inventory

20.11.2024Optilon Danmark

Sponseret

18.11.2024DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

15.11.2024WITRON Group

Sponseret

Successful change management in logistics automation

15.11.2024SCM.dk

53,8 millioner iskolde lager-m3 understøtter globale fødevarekæder

14.11.2024Apport Systems A/S

Sponseret

Coolshop optimerer logistikken med Geek+

12.11.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Linde skaber ny generation af gaffeltruck

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation
Konference
Sådan bliver din SMV resilient i 2025

Deltag i denne konference og få indsigt i de udfordringer og muligheder, der bliver vilkårene for danske SMV’er som din i 2025.

Dato

28.11.2024

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Miljømærkninger

I dag findes der et væld af miljømærker, men hvad er deres egentlige værdi, og hvordan vælger man det rette miljømærke for sin virksomhed? Dette webinar vil tage udgangspunkt i ESG-principperne (Environmental, Social, Governance) og undersøge, hvordan miljømærker kan bidrage til at dokumentere jeres indsats på disse tre områder.

Dato

28.11.2024

Tid

10:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Lær om fordelene ved en ISO 27001 certificering

Dato

29.11.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

Did you know that suppliers of products and services to the NATO Member Countries Defence Acquisition and Logistics Organizations often must meet relevant NATO quality standards outlined in the AQAP - Allied Quality Assurance Publications?

Dato

11.12.2024

Tid

13:00

Sted

Online