Solar angriber markedet for mekanik og teknik
Solar har udvidet sortimentet med 30.000 nye produkter. Kunderne ønsker at samle deres indkøb for at minimere omkostninger til administration, bestilling, håndtering og lignende, lyder det fra Solar
Siden årsskiftet har Solar tilføjet ikke mindre end 30.000 produkter i den helt nye produktkategori, Mekanik og Teknik. Det skyldes, at kunderne ønsker at samle deres indkøb hos færre leverandører for at spare tid på bestilling, håndtering og administration. En tydelig tendens i udbud fra de større virksomheder.
”Det er bekymrende, når vi ser, hvad virksomheder bruger på at vedligeholde kontrakter, bogføre, bestille og håndtere flere leverancer om dagen. Heldigvis er vores kunder begyndt at efterspørge muligheden for at lægge mere hos de samme leverandører. Det har vi naturligvis valgt at imødekomme,” siger Senior Vice President fra Solar, Ole Sørensen.
Det nye sortiment er tilgængeligt i Solars danske webshop i dag, mens norske og svenske kunder vil få adgang til produkterne senere på året.
Kun begyndelsen
Tilføjelsen af nye produktkategorier er en fortsættelse af strategien om at flytte Solar fra at være en klassisk grossist til at blive en digital sourcing- og servicevirksomhed. Ud over 30.000 mekaniske og tekniske produkter har Solar også føjet værktøj fra Gedore, kabler fra Lapp og pneumatik fra SMC til sortimentet.
Det bringer det samlede antal af nye produkter op på ikke mindre end 50.000. Men det er kun begyndelsen, lyder det fra Ole Sørensen, som lover flere store udvidelser i løbet af de næste 12 måneder.
”Når vi dækker en større andel af kundernes behov, kan vi gøre indkøbet strategisk og dermed skabe mere værdi, når vi effektiviserer. At kombinere et bredere sortiment, en effektiv logistik og en digital tilgang har vist sig at være opskriften på en betydelig værdiskabelse. Og det er noget, som vores kunder kigger ind i,” siger han og tilføjer:
”Vores forretning er baseret på en solid TCO-tankegang (Total Cost of Ownership, red.) og en evne til fortsat at udfordre os selv og vores kunder til at udvikle og forbedre sig.”
Læs mere: https://www.solar.dk/teknikogmekanik