Sephora implementer AI-baseret løsning fra RELEX til at forbedre servicegraden på tværs af distributionskæden
RELEX’ fleksible, AI-drevne forecast og replenishment løsning vil forbedre Sephora’s lageromsætning og reducere risikoen for forældelse, samtidig med at produkttilgængeligheden for deres slutkunder øges.
Den globale detailvirksomhed Sephora indgår samarbejde med RELEX Solutions, der leverer integrerede planlægningsløsninger til detailbranchen, for at forbedre deres forecast og automatiserede replenishment. Sephora, en af verdens førende indenfor luksusvarer, driver mere en 2.500 butikker i 35 lande og 36 webshops.
RELEX’ fleksible, AI-drevne forecast og replenishment løsning vil forbedre Sephora’s lageromsætning og reducere risikoen for forældelse, samtidig med at produkttilgængeligheden for deres slutkunder øges. RELEX-løsningen vil også give Sephora mulighed for at forbedre deres håndtering af promotions, slow-movers, nye produktlanceringer og produktudfasning.
”Vi er glade for at byde Sephora, en globalt velkendt og genkendelig virksomhed, velkommen blandt vores kunder” siger Bertrand Henry, Senior Sales Account Executive hos RELEX Solutions. ”Vi er så spændte på at komme i gang med at vise hvordan fleksibiliteten i vores AI-baserede løsning kan hjælpe Sephora med at optimere, samtidig med at de vækster.”
“Vi er beærede over den tillid Sephora har vist os, ved at vælge os som partner i deres rejse mod global integreret og optimeret supply chain management,” udtaler Franck Westrelin, VP Sales Southern Europe & MENA at RELEX Solutions. ”Vi ser frem til at påbegynde rejsen sammen og hjælpe dem med at opnå deres mål.”
Om Sephora
Sephora er en fransk multinational forhandler af personlig pleje og skønhedsprodukter. Med omkring 3.000 mærker, samt deres eget mærke Sephora Collection, tilbyder Sephora skønhedsprodukter herunder kosmetik, hud- og kropspleje, parfume, neglelak, makeuptilbehør, bodylotions og hårpleje.
Firmaet blev grundlagt i 1970 i Limoges og ligger i dag i Paris. Sephora har siden 1997 været ejet af LVMH. Sephora har ekspanderet til 35 lande med over 2.500 butikker og har i høj grad taget omnichannel udviklingen til sig.
I 2010, kårede Women’s Wear daily, Sephora som årets special handel. I marts 2018 fik Sephora placering som nummer 36 (af 50) på FastCompany’s liste ”World Most Innovative Companies” med henvisning til deres omfattende og brede udbud af forskellige og inkluderende produktlinjer som Fenty Beauty.
Denne artikel er del af et tema:
Tema om it og data 2021