Segmentering af indkøbet

Vi skal tilbage til ”normalen”, hvor ikke alt behandles som flaskehalse.

slimstock dk .

Indenfor de seneste år har de globale forsyningskæder været under stort pres først med covid-19, dernæst med en grundstødning i Suezkanalen og senest med Ruslands invasion i Ukraine. Mange virksomheder har praktiseret kriseledelse, fordi råvarer, mellemvarer og færdigvarer simpelthen ikke er dukket op bl.a. som følge af mangel på eller propper i de globale transportkæder. Det er en praksis, som har fået flere virksomheder til at behandle alle vareindkøb som flaskehalse, uanset deres strategiske natur. Ingen kæde er stærkere end det svageste led. Men er tiden moden til igen at differentiere indkøbsarbejdet?

Hvordan sikrer man, at de knappe ressourcer bruges mest hensigtsmæssigt i indkøb? Et hjælpeværktøj hertil kan være en segmenteringsmodel af indkøbte varer.

Se resten af det inspirerende indlæg i Slimstocks seneste blogindlæg her

For yderligere information, kontakt Slimstock’s Kommercielle Direktør Peter Malling på p.malling@slimstock.com, Tlf. 41 40 80 30 eller besøg vores hjemmeside www.slimstock.com/dk

Mere fra...

24.11.2024Slimstock Nordic

Sponseret

Slimstock & Brødrene A&O samarbejde i mere end 12 år

22.11.2024Slimstock Nordic

Sponseret

Slimstock Roundtable - Bella Sky 2024

18.11.2024Slimstock Nordic

Sponseret

Daarbak Redoffice valgte Slimstock Nordic som partner inden for Supply Chain

Det rette serviceniveau = konkurrencekraft

06.08.2024Slimstock Nordic

Sponseret

21.03.2024Slimstock Nordic

Sponseret

Frisk tilføjelse til Supply Chain Club-programmet!

15.03.2024Slimstock Nordic

Sponseret

Supply Chain Club - d. 8. maj 2024 - Munkebjerg Hotel, Vejle