Sådan styrker du din detailvirksomhed med 5G
Forandringens vinde blæser i detailhandlen, hvor netbutikker oplever stor fremgang – ikke kun i Danmark, men også i Europa og USA. Med introduktionen af 5G vokser listen af muligheder for at forbedre kundeinteraktionen og forøge salget.
Mens antallet af besøgende i amerikanske shopping centre er faldet med 20 procent i forhold til samme tid sidste år, så er netbutikkernes trafik steget markant. Trafikken er hele 82 procent højere end samme tid sidste år. Det viser en Verizon Business-rapport, der gennemgår trends indenfor detailhandlen.
Selvom rapporten viser, at den fysiske detailhandel er ved at komme sig ovenpå forårets voldsomme coronarestriktioner, er stigningen i e-handel også udtryk for en generel tendens og en udvikling i detailhandlen.
Læs også: Verizon lancerer 5G for virksomheder i Europa
"Vores rapport bekræfter, hvad vi også forventede, at den klare bevægelse fra handel i fysiske butikker over til e-handel fortsætter", siger Michele Dupre, VP for Sales Vertical Markets, Retail and Hospitality hos Verizon Business, som fortsætter: ”For at kunne overleve og vokse i disse meget omskiftelige tider er det vigtigt for detailhandlere at indarbejde nye måder at interagere med deres kunder og drive deres forretning på. Vi arbejder sammen med detailhandlere på at udvide grænserne for, hvad der er muligt i fremtiden, i kraft af Verizons stærke 5G-netværk”.
På otte punkter forventer Verizon, at deres 5G-netværk kan hjælpe detailhandlere med at styrke deres virksomhed. Det indebærer både en forbedret interaktion med kunder og optimering af virksomhedens andre processer:
- Hologrammer – ’levende’ repræsentanter for den digitale kundeservice og som en del af butikkernes kommunikation og markedsføring.
- Augmented Reality - øjeblikkelig og dyb adgang til produktinformation via en augmented reality-applikation (AR) på forbrugernes smartphone eller anden kompatibel enhed.
- Prøverum med Virtuel Reality – gør det muligt at prøve tøj derhjemme.
- Virtual Reality - giver store muligheder for detaljeret produktvisualisering via AR- og VR-oplevelser.
- Bevægelsesanalyser i fysiske butikker – nye muligheder for at analysere folks bevægelsesmønstre og de områder i fysiske butikker, hvor kunder stopper op og dvæler. Kan bruges til at udvikle dynamiske grundplaner og skærme, der maksimerer produktpositionering.
- Øget brug af datavisualisering og sensorer – forbedrede mulighede for at behandle, administrere og overvåge lagre i realtid.
- Opret digital skiltning til detailmiljøer – gør det muligt at opdatere i realtid.
- Datastyring i realtid – optimering af effektiviteten hele vejen fra salg til levering.
- KCP