Pakkedistributør sætter medarbejdere i front i ny brandingproces

Med temaet: ’Hos GLS bliver du ikke sat i en kasse’ lancerer GLS Denmark et nyt employer branding-univers, der skal øge kendskabet og synliggøre de mange muligheder, GLS som arbejdsplads har. I det nye univers præsenterer virksomhedens egne medarbejdere en arbejdsplads med hele pakken: fantastiske kolleger, gode arbejdsforhold og masser af udviklingsmuligheder.

Med temaet: ’Hos GLS bliver du ikke sat i en kasse’ lancerer GLS Denmark et nyt employer branding-univers, der skal øge kendskabet og synliggøre de mange muligheder, GLS som arbejdsplads har. I det nye univers præsenterer virksomhedens egne medarbejdere en arbejdsplads med hele pakken: fantastiske kolleger, gode arbejdsforhold og masser af udviklingsmuligheder. Foto: GLS..

19.05.2023

SCM.dk

At der er stor efterspørgsel på dygtige og kompetente medarbejdere, er noget de fleste virksomheder i Danmark kan mærke. Med GLS’ nye employer branding tiltag arbejdes der målrettet med at øge kendskabet til GLS, ikke bare som den velkendte pakkedistributør, men også som en moderne og innovativ arbejdsplads, hvor der er plads til alle, der kan og vil.

”Lige så mange steps, der er på pakkens rejse fra bestilling til levering, lige så mange forretningsområder er der i GLS. De fleste kender os fra checkout-flowet i deres webshops og for vores høje leveringskvalitet, men mulighederne i GLS som arbejdsplads skal nu helt frem i lyset”, fastslår HR manager, Mette Wienberg

Fundamentet for kampagnen er en kvalitativ analyse blandt egne medarbejdere. Her stod det klart, at medarbejderne i høj grad oplever, at der er plads og muligheder til at udvikle sig.

”Sidste år kom 25 procent af vores nyansatte fra anbefalinger fra vores kolleger, og i vores seneste trivselsmåling scorede vi højt på arbejdslyst. Det kan vi godt være stolte af, for det fortæller os, at vi har noget godt at tilbyde”, fortæller HR Manager, Mette Wienberg.

GLS Denmark beskæftiger over 375 funktionærer og 800 timelønnede fordelt på 13 afdelinger, 10 lokationer og mere end 60 nationaliteter. Alene i GLS’ IT-afdeling, en af Koldings største, arbejder næsten 60 specialister. For uanset om det handler om pakkeruter, driftssystemer eller GLS-appen, ligger der avancerede IT-systemer bag. På bare én pakke er der i gennemsnit 12-15 datapunkter, hvilket vidner om den kompleksitet og det setup, der knytter sig til hver eneste levering.

”Vi leverer vigtige pakker og ikke mindst forventningens glæde til tusindvis af danskere hver dag. Det kræver innovative løsninger og specialister inden for en lang række fagområder, og netop dét kommer vi til at sætte endnu mere fokus på, samt det gode kollegaskab og sammenhold der kendetegner GLS”, siger Mette Wienberg.

Alene det seneste år er 49 medarbejdere blevet forfremmet eller overflyttet, for i rekrutteringsprocessen lægger GLS vægt på potentialet.
”Vi kigger på det hele menneske, når vi ansætter. Du behøver ikke at kunne alt fra dag ét, for hvis vi kan se potentialet, investerer vi gerne i vores medarbejderes læring. Vi har en stærk læringskultur, og vi har aldrig haft så mange på kurser og uddannelse, som vi har i øjeblikket”, siger Mette Wienberg.

Læs også: Emissionsfrie leveringer kan være en realitet om få årtier

Netop udviklingsmuligheder, et stærkt sammenhold og gode arbejdsforhold fremhæves af medarbejderne selv, hvilket også er omdrejningspunkter i kampagnefilmen, som 45 medarbejdere deltager i.

”Det var vigtigt for os, at kampagnen giver et troværdigt billede af GLS som arbejdsplads – og den eneste måde vi kunne sikre os det på, var at spørge medarbejderne selv, hvad der definerer deres hverdag og kulturen i GLS. Derfor var det også helt naturligt, at vores egne medarbejdere blev stjernerne i kampagnen”, afslutter Marketing Project Manager, Bente Frank.

Employer branding-universet er den seneste tilføjelse til GLS’ brandrejse med nyt logo, farver & B2B-koncept. Indsatsen giver en ekstra dimension til brandet og er i tråd med den samlede kommunikationsindsats og mantraet: Er det vigtigt for dig, er det vigtigt for os.

- PiB

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Sådan bliver din SMV resilient i 2025

DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Fremtidens terminal har 470 scannere

Relateret indhold

22.11.2024SCM.dk

Nordiske virksomheder har 23 milliarder euro bundet i overflødige lagre

21.11.2024SCM.dk

På vej mod mest profitable år siden covid-krisen

20.11.2024SCM.dk

26 millioner skal hjælpe endnu flere virksomheder med grøn omstilling

19.11.2024GS1 Denmark

Sponseret

Webinar: Få styr på dine emballagedata med GS1Trade Packaging

18.11.2024SCM.dk

Fik du sagt "godt nytår" til din kvindelige kollega i går?

18.11.2024Slimstock Nordic

Sponseret

Daarbak Redoffice valgte Slimstock Nordic som partner inden for Supply Chain

15.11.2024SCM.dk

Hos stor virksomhed er kødtunge tallerkener fortid

14.11.2024GS1 Denmark

Sponseret

Danish Crown: Sådan løser vi den komplekse opgave med emballagedata

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Supply Chain Management (SCM)

Få kompetencer til at designe og lede effektive produktions- og forsyningskæder, også kaldet supply chains, som er en forudsætning for virksomhedens konkurrenceevne.

Dato

31.10.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bureau Veritas
Kursus
CSRD-rapportering

EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) er en game changer for bæredygtighedsrapportering, da det blandt andet fastsætter ensartede metoder og måleenheder for virksomheders rapportering af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige aspekter (ESG).

Dato

07.11.2024

Sted

Oldenborggade 25-31, 7000 Fredericia

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation
Konference
Sådan bliver din SMV resilient i 2025

Deltag i denne konference og få indsigt i de udfordringer og muligheder, der bliver vilkårene for danske SMV’er som din i 2025.

Dato

28.11.2024

Tid

09:00

Sted

Aarhus

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Miljømærkninger

I dag findes der et væld af miljømærker, men hvad er deres egentlige værdi, og hvordan vælger man det rette miljømærke for sin virksomhed? Dette webinar vil tage udgangspunkt i ESG-principperne (Environmental, Social, Governance) og undersøge, hvordan miljømærker kan bidrage til at dokumentere jeres indsats på disse tre områder.

Dato

28.11.2024

Tid

10:00

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: ISO 27001 & ISO 27701 certificering

Lær om fordelene ved en ISO 27001 certificering

Dato

29.11.2024

Tid

10:30

Sted

Online

Bureau Veritas
Webinar
Webinar: Learn about AQAP2110 Standards and their requirements

Did you know that suppliers of products and services to the NATO Member Countries Defence Acquisition and Logistics Organizations often must meet relevant NATO quality standards outlined in the AQAP - Allied Quality Assurance Publications?

Dato

11.12.2024

Tid

13:00

Sted

Online