24.10.2013  |  IT

Oracle køber BigMachines

Indhold fra partner Hvad er dette?

Opkøbet af BigMachines skal styrke Oracles position inden for CRM-software.

Med opkøbet af it-automationsspecialisten BigMachines håber Oracle på at differentiere sin CRM-software (customer relationship management) fra konkurrenterne, skriver pcworld.com.

Læs også: Høj kompleksitet i forsyningskæden udfordrer kundetilfredsheden

BigMachines cloud-baserede system hjælper salgsafdelinger med hurtigt at sammensætte og prissætte komplekse ordrer. Ifølge Oracle skal BigMachines software kombineres med Oracles produkter inden for marketing, salg, kundeservice og e-handel.

”Det fundamentale mål for smartere salg er at udstyre salgsteams med den information, adgang og indsigt, som de behøver for at maksimere indtægtsmulighederne og effektuere alle faser i salgscyklussen”, siger Thomas Kurian, executive vice president i Oracle Development, i en pressemeddelelse.  

Omkring 275 virksomheder, deriblandt Coca-Cola og Siemens, bruger BigMachines software.

Læs også: Utidssvarende lagerstyring binder 22 milliarder kroner

Ifølge pcworld.com forventes opkøbet at falde endeligt på plads inden årets udgang.

- JKK   

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere