Ny webshop skal sikre Lidl succes på hjem- og fritidsvarer

For at blive førende på ’non-food’-kategorien blandt landets discount dagligvarekæder sætter Lidl nu gang i opbygningen af en helt ny webshop. Den skal gøre det nemt for nye og eksisterende danske kunder at klikke alt fra havemøbler til yogamåtter hjem til hoveddøren.

I løbet af 2023 vil omkring i alt 12.000 varer kunne købes online og leveres til husdøren. Foto: Lidl .

08.12.2021

SCM.dk

Hos dagligvarekæden Lidl er en helt ny webshop netop nu i støbeskeen. En webshop, hvor kunderne fra foråret 2023 kan klikke sig til kædens non-food-produkter, som bagefter bliver leveret til hoveddøren.

Satsningen er en del af Lidl Danmarks strategi om at blive førende på non-food-varer blandt Danmarks discountbutikker.

”Jeg glæder mig til, at vi tager kampen op mod de største spillere på markedet. Vi forventer, på sigt at vinde både markedsandele af online-handlen, men også helt nye kunder til vores butikker”, forklarer adm. direktør for Lidl Danmark, Jens Stratmann.

Kannibaliserer ikke på fysiske butikker

Beslutningen om at etablere en webshop i Danmark kommer blandt andet på baggrund af gode erfaringer fra flere af Lidls andre markeder – som for eksempel Belgien. Her har en lignende webshop været med til at øge omsætningen på non-food-produkter i det hele taget. På samme tid har webshoppen ikke ”stjålet” kunder fra de fysiske butikker. Det skyldes ifølge Rasmus Pape, der er indkøbsdirektør i Lidl Danmark, at man skaber mere loyale kunder og tiltrækker et nyt segment af kunder til Lidl.

”Vores produkter bliver stadig mere populære, fordi de er af høj kvalitet, men bliver solgt til en lav pris. Derfor vælger vi nu at bygge en webshop, som skal gøre det nemt for eksisterende og nye kunder at få fingrene produkterne,” sige han.

I løbet af 2023 regner Rasmus Pape med at kunne tilbyde godt 12.000 label- og mærkevarer indenfor non-food-kategorien. Det gælder alt til hjem og fritid lige fra babytøj til boremaskiner.

Læs også: Lidl indvier højteknologisk højlager og fordobler lagerkapacitet

”Webshoppen skal blandt andet sætte en stopper for den usikkerhed, mange måske kender, når de sætter kursen mod en butik for at få fingrene i et bestemt non-food-produkt, der er annonceret i tilbudsavisen – ”er der mon flere tilbage?” siger Rasmus Pape.

Lidl Danmarks non-food webshop går i luften som selvstændig webshop i foråret 2023. Lidl har internationalt non-food webshop i landene Belgien, Spanien, Holland, Tyskland, Polen, Slovakiet og Tjekkiet.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

19.04.2024SCM.dk

4 dages arbejdsuge understøtter medarbejdertrivsel

19.04.2024SCM.dk

I skal indberette emballage inden den 31. august

17.04.2024SCM.dk

SBTi’s accept af klimakreditter er tegn på ny klimaøkonomi

17.04.2024SCM.dk

Reservedelsleverandør styrker logistik og salg

16.04.2024DACHSER Intelligent Logistics

Sponseret

Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

15.04.2024SCM.dk

Net zero mål for CO2 er problematiske for mange virksomheder

12.04.2024SCM.dk

Industrivirksomhed vender ESG-krav til fordel

11.04.2024Bureau Veritas

Sponseret

CSRD - hvem, hvad, hvor og hvordan?

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle