Ny undersøgelse: Fejl på håndholdte enheder koster virksomheder dyrt

Håndholdte enheder med stregkodescannere fejler i gennemsnit halvanden gang om året og tager tre dage at reparere eller erstatte, viser en ny undersøgelse.

Det skaber daglig frustration for pakkebude, lagermedarbejdere, butiksansatte og beredskabsmandskab. Fejl på håndholdte mobile computerenheder er en pestilens, og de forekommer for hver enhed i gennemsnit halvanden gang om året, viser en ny europæisk undersøgelse, som Opionion Matters har foretaget.

Hver gang et produkt melder fejl, kan virksomheder se frem til tre dages ventetid, før enheden enten er repareret eller bliver erstattet, og det koster virksomheden dyrt i tabt arbejdsfortjeneste, konkluderer undersøgelsen, der afdækker 1.250 europæiske brugeres erfaringer[1].

”Presset er højt i de virksomheder, hvor man bruger mobile stregkodescannere i dagligdagen – her tæller hvert sekundt. Arbejdsmiljøet er ofte hårdt for enhederne, og det betyder mange ulykker og en høj fejlrate. Derfor er det vigtigere end nogensinde, at virksomheder forstår, hvilken betydning ergonomisk design, robusthed og teknologiske funktioner som udskiftelige batterier har for de ansatte og virksomheden,” siger Jan Kaempfer, Panasonics marketingschef for Mobile Solutions Business Division i Europa.

Vand og varme er klassiske dødsårsager

Hele 70 procent af brugerne oplever desuden, at deres håndholdte enheder er mere udsatte i forhold til andre teknologiske enheder, de bruger. Det får dem dog ikke til at iføre sig fløjlshandsker, når de dagligt tager dem i brug, konkuderer undersøgelsen. For langt de fleste fejl skyldes, at enhederne bliver tabt, efterladt i varme omgivelser eller ryger en tur i vandet.

Derfor er det heller ikke den store overraskelse, at fejlene oftest vedrør batteriet, skærmen eller knapper, som det fremgår af undersøgelsen.

Enhederne behøver dog ikke nødvendigvis være en evig kilde til frustration, for har de en række funktioner, kan de også være med til at øge de ansattes produktivitet. Således svarer 41 procent af de adspurgte, at ridsefri skærme, stropper, hurtigt udskiftelige batterier og skærme, som kan aflæses i dagslys, kan øge deres produktivitet i dagligdagen.

[1] Baseret på 1.250 brugere fra UK, Tyskland, Frankrig, Holland og Sverige.

09.03.2023Panasonic Danmark

Sponseret

Halvdelen af danske virksomheder tænker ikke over bæredygtighed når tablets går i stykker

08.03.2023Panasonic Danmark

Sponseret

Tablets på danske arbejdspladser lever kun i to-tre år: ”Det er helt forkert”

07.03.2023Panasonic Danmark

Sponseret

4K Inspirerer: Panasonic Styrker sin Position som 4K-Anfører med nye Produkter på ISE-2023

06.03.2023Panasonic Danmark

Sponseret

Panasonic Annoncerer Næste Generation af Kairos Live-Produktionsplatformen på ISE 2023

03.03.2023Panasonic Danmark

Sponseret

Panasonic Udvider Sit Sortiment Af Interaktive Touchskærme Med Eq2-pcap-serien

02.03.2023Panasonic Danmark

Sponseret

Danske virksomheder smider elektronik væk alt for tidligt