12.03.2020  |  Branchenyt

Ny undersøgelse: Fejl på håndholdte enheder koster virksomheder dyrt

Indhold fra partner Hvad er dette?

Håndholdte enheder med stregkodescannere fejler i gennemsnit halvanden gang om året og tager tre dage at reparere eller erstatte, viser en ny undersøgelse.

Det skaber daglig frustration for pakkebude, lagermedarbejdere, butiksansatte og beredskabsmandskab. Fejl på håndholdte mobile computerenheder er en pestilens, og de forekommer for hver enhed i gennemsnit halvanden gang om året, viser en ny europæisk undersøgelse, som Opionion Matters har foretaget.

Hver gang et produkt melder fejl, kan virksomheder se frem til tre dages ventetid, før enheden enten er repareret eller bliver erstattet, og det koster virksomheden dyrt i tabt arbejdsfortjeneste, konkluderer undersøgelsen, der afdækker 1.250 europæiske brugeres erfaringer[1].

”Presset er højt i de virksomheder, hvor man bruger mobile stregkodescannere i dagligdagen – her tæller hvert sekundt. Arbejdsmiljøet er ofte hårdt for enhederne, og det betyder mange ulykker og en høj fejlrate. Derfor er det vigtigere end nogensinde, at virksomheder forstår, hvilken betydning ergonomisk design, robusthed og teknologiske funktioner som udskiftelige batterier har for de ansatte og virksomheden,” siger Jan Kaempfer, Panasonics marketingschef for Mobile Solutions Business Division i Europa.

Vand og varme er klassiske dødsårsager

Hele 70 procent af brugerne oplever desuden, at deres håndholdte enheder er mere udsatte i forhold til andre teknologiske enheder, de bruger. Det får dem dog ikke til at iføre sig fløjlshandsker, når de dagligt tager dem i brug, konkuderer undersøgelsen. For langt de fleste fejl skyldes, at enhederne bliver tabt, efterladt i varme omgivelser eller ryger en tur i vandet.

Derfor er det heller ikke den store overraskelse, at fejlene oftest vedrør batteriet, skærmen eller knapper, som det fremgår af undersøgelsen.

Enhederne behøver dog ikke nødvendigvis være en evig kilde til frustration, for har de en række funktioner, kan de også være med til at øge de ansattes produktivitet. Således svarer 41 procent af de adspurgte, at ridsefri skærme, stropper, hurtigt udskiftelige batterier og skærme, som kan aflæses i dagslys, kan øge deres produktivitet i dagligdagen.

[1] Baseret på 1.250 brugere fra UK, Tyskland, Frankrig, Holland og Sverige.

Mere fra Panasonic Danmark

Panasonic Danmark

www.panasonic.com/dk

  • 43 20 08 00
  • Telefonvägen 26, S - 126 26 Hägersten

 Panasonic Corporation består af forskellige forretningsområder, fra AV til husholdningsapparater til industrielle løsninger og andre elektroniske forbrugerprodukter. Hver virksomhed har sine særskilte R&D-, produktions- og salgsfunktioner, der imødekommer forbrugernes særlige behov overalt i verden.

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere