21.09.2021 | Branchenyt
Case: Ny løsning optimerer butikker hos Lysmesteren
Indhold fra partner Hvad er dette?
Hos Lysmesteren i Næstved og Charlottenlund, som er en del af Danmarks største belysningskæde, har butikkerne fået elektroniske prisskilte fra Delfi Technologies. En løsning der er taget i brug med henblik på, at skabe optimering og fokus på salg.
Rasmus Stuhr, der er medindehaver af Lysmesteren Næstved og Charlottenlund, kigger løbende på hvordan han optimerer den eksisterende forretning, og skaber endnu bedre resultater. Det sker blandt andet gennem et fokus på størst mulig effektivitet i den daglige butiksdrift.
I den forbindelse opstod behovet og ønsket om, at reducere det tidskrævende arbejde med opdatering af priser og vareinformation i de to butikker. Derfor tog Rasmus Stuhr kontakt til Delfi Technologies, som er leverandør af løsninger med elektroniske prisskilte.
Større chance for impulskøb når prisen er den rigtige
Butikkerne i Næstved og Charlottenlund har nu fået elektroniske prisskilte, som tager hånd om en automatisk opdatering af nye priser og kampagner centralt fra Lysmesteren-kæden. Derudover også lokale prisændringer i de to butikker.
Læs også: Eventyrsport: Danmarks bedste e-butik og gode kundeoplevelser
Ifølge Rasmus Stuhr er der større chance for, at en kunde tager en mere impulsiv beslutning om køb af en vare i butikken, når selve prisen på hylden også er den helt rigtige.
- Ikke alle kan nødvendigvis forholde sig til en rabatsats på 20%, som fratrækkes i kassen. Her giver det først rigtig god mening, når prisen ude på selve hylderne også bliver sat ned – dét er noget alle kan forholde sig til, siger han og fortsætter:
- Med elektroniske prisskilte bliver vores priser nu opdateret helt automatisk. Det har utrolig stor betydning i den daglige drift, og herigennem har vi effektiviseret nogle meget tidskrævende processer.
Nye muligheder opstår
Eftersom papiret er blevet udskiftet med en digital løsning, så er der også opstået flere nye muligheder for, at vise andre typer informationer til kunderne. Informationer som måske ikke gav mening at vise før fordi, at de krævede, at man så skulle ud for at skifte ethvert skilt i butikkerne.
Læs også: Digital skiltning giver mere tid til kunderne hos 3
- Vi har haft et ønske om at synliggøre lagerbeholdningen direkte på hyldeforkanten ved den enkelte vare. Det kan vi gøre nu, hvor vi har fået den digitale løsning. Det giver os en unik mulighed for, at vise den aktuelle lagerstatus, fortæller Rasmus Stuhr og fortsætter:
- Vi har også fået langt bedre, og i øvrigt meget lettere, muligheder for at lancere nye kampagner. Tag eksempelvis Black Friday – her kan vi vælge at lave en særkampagne med sit eget unikke design på hyldeforkanterne. Det gav ikke mening tidligere, hvor vi skulle ud at skifte det hele i butikkerne, fortæller Rasmus Stuhr.
Om Lysmesteren
Lysmesteren er Danmarks største belysningskæde med 30 landsdækkende butikker, der tilbyder et bredt udvalg af lamper i enkelte og smukke designs. I mere end 10 år har kæden solgt lækre mærkevarelamper lige fra Le Klint til Louis Poulsen.
Om Delfi Technologies
Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager og logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år, og råder i dag over 110 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.
Branchenyt

Case: Rigtig Kaffe får hjælp med dynamiske priser i showroom
Rigtig Kaffe har mere end 5.000 produkter i sortimentet på webshoppen. Selvom det kun er udvalgte produkter, som er udstillet i showroomet, gav det rigtig god mening for virksomheden at implementere digitale prisskilte.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Procesoptimering har elimineret spildtid og plukfejl hos Heka Dental
Produktionsvirksomheden Heka Dental designer og producerer tandlægeunits, som sælges i Danmark og i det meste af verden. Med ambitionen om at skabe konkurrencemæssige fordele, har Heka Dental indgået et samarbejde med it-virksomheden Delfi Technologies
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: HimmerLand Resort har vokseværk og digitale ambitioner
I Nordjylland finder man det luksuriøse resort HimmerLand. Udover nye aktiviteter og oplevelser er HimmerLands digitale ambitioner også i udvikling. Et af de nye initiativer er digitale skilte, der skal kommunikere med gæsterne på resortet.
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Hobro Vinhandel digitaliserer butikken med elektroniske prisskilte
Den lokale vinbutik i Hobro har eksisteret i mere end 10 år. En vækstrejse er i gang og man er nu gået all in på digitalisering af butikken. Her er man gået fra at skrive prismærker i hånden til en fuldt ud digital løsning med komplet overblik og adgang t
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Supervin: Jyllands største vinbutik har succes med digitale prisskilte
I Hjørring bliver der langet masser af vin over disken hos Supervin. Virksomhedens populære webshop står for 90 procent af omsætningen, hvilket har krævet nye digitale initiativer i butikken. Supervin har derfor implementeret digitale prisskilte fra Delfi
Indhold fra partner
Branchenyt

Case: Digitale prisskilte er en succes blandt baby- og børneudstyr hos Pixizoo
Onlinesuccessen Pixizoo er kommet for at blive. En ny kapitalindsprøjtning og nye tiltag skal være med til at realisere virksomhedens ambitiøse vækstmål på 20 procent om året, blandt andet ved hjælp af digitale prisskilte fra Delfi Technologies
Indhold fra partner