N.C. Nielsen sikrer containerdrift på rekordtid

I foråret 2021 anløb det første skib Kalundborg Ny Vesthavn. Efter få måneders intense forberedelser kunne APM Terminals indvie den nye containerterminal, og samtidig stod N.C. Nielsen klar med en flåde af Konecranes reachstackere, en Terberg terminaltraktor, en Linde gaffeltruck og ekstraudstyr til at håndtere de mange containere på åbningsdagen.

Opgaven for Terberg terminaltraktoren er at fragte container fra havnekajen og længere op på terminalen, hvor Konecranes reachstackerne tager over. Det giver den mest kosteffektive drift. Foto: N.C. Nielsen .

”Den nye APM-terminal håber vi fremadrettet vil kunne håndtere en stor del af den sjællandske containertrafik og indtage en afgørende rolle i forsyningskæden. Kalundborg ligger geografisk godt placeret ud til skibenes primære sejlruter, og vi forventer derfor at kunne levere en god service til nuværende og kommende kunder”, udtaler Head of Operations Per Bøch Andersen fra APM Terminals.

Hver uge skal APM Terminals håndtere containere på terminalen. Det kræver et nøje samspil mellem skibe, havnekraner, Heavy handling-maskiner og lastbilerne, der afleverer og afhenter containere. Med en bred kajgade, flere ”hovedveje” og nøje afmærkede opbevaringszoner med bl.a. strømforsyning til kølecontainere er terminalen et logistisk kunststykke.

”Terminalen er dimensioneret til optimal drift. Det samme er maskiner og udstyr fra N.C. Nielsen. Vi har haft en positiv dialog, fundet frem til en fleksibel løsning og fået leveret en stærk maskinflåde på ultrakort tid. Vi er afhængige af de tre Konecranes reachstackere, som især står deres prøve, når et containerskib lægger til kaj og det samtidig myldrer med lastbiler på pladsen, udtaler Martin Bro Andersen og Nikolaj Klokholm”, som er Operation Supervisors hos APM Terminals.

Jonglerer med containere De tre Konecranes reachstackere er i drift fra morgen til aften. De kraftfulde lavemissionsmotorer kører med et reduceret brændstofforbrug og overholder miljømæssige regler og standarder. De løfter, roterer og placerer alle typer af containere, når de skal sættes af eller på lastbiler, stakkes eller placeres i en opbevaringszone.

Opgaven for Terberg terminaltraktoren er at fragte container fra havnekajen og længere op på terminalen, hvor Konecranes reachstackerne tager over. Det giver den mest kosteffektive drift. Samtidig er en Linde 5 tons truck i sving med at flytte mindre containere, palletanke og andet gods. På denne vis har APM Terminals fået en tilpasset maskinflåde, der sikrer en smidig containerdrift.

”Samarbejdet med APM Terminals er en stor fornøjelse. Vi havde en skarp deadline, hvor containerterminalen skulle åbne. Derfor blev der arbejdet på højtryk for at sikre leveringen af de fabriksnye Konecranes, klargøre de brugte maskiner og få det hele på plads på terminalen til åbningsdagen. Vi glæder os over, at det lykkedes og ser frem til at servicere maskinflåden fremadrettet”, udtaler salgschef Jørgen Peter Lund fra N.C. Nielsen.

Mere fra...

28.10.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Konecranes E-VER er opløftende nyt i grøn omstilling

10.10.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Linde-løsning hos Dansand rammer lige på kornet

18.09.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Verdensnyhed fra N.C. Nielsen

27.08.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Tank den billigste strøm med NCN Energy Timer

10.07.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Reachstacker med imponerende 180 ton løftekapacitet til Blue Water Shipping

24.05.2024N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Fleksibel lagerhåndtering med elektrisk Terberg YT203-EV