LOGISTIKFLOW: innovation i din supply chain

Matcher din supply chain dine kunder/leverandører, eller løber du hurtigere og bruger flere ressourcer på at opnå de samme resultater? Optimer logistikflowet ved at evaluere 5 punkter...

En handelsvirksomheds hjerte er logistikflowet og styringen heraf (Supply Chain Management). Som hjertet på et menneske skal flowet hele tiden ”motioneres” og holdes i gang, så det ikke svækkes eller måske går helt i stå. Innovation i supply chain er samme sag: virksomhedsflowet skal hele tiden holdes i gang og udvikles i forhold til marked, kunder og leverandører.

Matcher din supply chain dine kunder/leverandører, eller løber du hurtigere og bruger flere ressourcer på at opnå de samme resultater? 

Tag en uforpligtende dialog med Amesto og find ud af, hvordan du kan effektivisere din virksomheds processer. 

5 punkter til evaluering af logistikflowet:

Følgende 5 punkter bør alle virksomheder benytte til evaluering af logistikflowet. Ved løbende at tilpasse flowet opnår virksomheden en optimal effektivisering af de enkelte processer og dermed muligheden for at skabe bedre resultater.

1. Årsager til fejl (Fejl koster mange penge!):

  • Lagerfejl: Er det for ”nemt” for medarbejderne at lave fejl på lageret? Så kan stregkoder på varen/partiet skabe stor værdi.
  • Er der for mange krediteringer grundet pris, kvalitet, forkerte varer, mv.? Skab et grundlag at vurdere dette på, så I handler på fakta og ikke følelser.
  • Søg fejlen ved ”kilden”: Er det uklart, hvem der har ansvaret for kvaliteten af stamdata? 80 % af alle fejl i ordrer kommer fra fejl i stamdata. Definér hvem der har ansvaret for stamdata-kvaliteten.

2. Ordreflow med leverandører:

  • Hvor meget tid bruger virksomheden på at indtaste de samme oplysninger og kan det undgås?
  • Hvor meget tid bruges på opdatering af indkøbsordrer i forhold til pris, leveringsdato, modtagelse af fakturaer, mv.?
  • Kan man reducere den samlede omkostning/tid på varen for både virksomheden og dens leverandører ved at optimere dette flow?

3. Ordreflow med kunder:

  • Hvor meget tid bruger virksomheden pr. ordrelinje i forhold til DB, og kan det minimeres?
  • Kunne man evt. tænke på nye muligheder for at gøre det nemmere for kunderne at lægge ordrer ind, søge information, få bekræftelser/fakturaer, mv. 

4. Processer, som ikke giver kunden værdi:

  • Kontoudtog til ...

Læs resten af artiklen her 

Eller kontakt Amesto Solutions for en uforpligtende dialog om optimering af logistikflowet i din virksomhed: 

solutions@amesto.dk | +45 40 31 18 45

08.08.2017Amesto Solutions

Sponseret

Sløve ledere får teknologigæld

Danmarks bedste ERP-leverandør på Visma Business

20.09.2016Amesto Solutions

Sponseret

Amesto Solutions går ind på det danske CRM-marked

04.08.2016Amesto Solutions

Sponseret

11.06.2015Amesto Solutions

Sponseret

INTELLIGENT B2B E-HANDEL

12.12.2014Amesto Solutions

Sponseret

HIGHLIGHTS FRA KUNDE-SEMINAR: VISMA BUSINESS NÅR NYE HØJDER

04.12.2014Amesto Solutions

Sponseret

NYT MODUL TIL VISMA BUSINESS GIVER STØRRE TILPASNINGSMULIGHEDER