INTELLIGENT B2B E-HANDEL
Mange danske B2B-virksomheder har fået øjnene op for vigtigheden af at tilbyde kunderne mulighed for at handle online. Men fungerer e-handlen optimalt for kunderne og er det logistiske setup i overensstemmelse med interne processer og leverandører?
Mange danske B2B-virksomheder har fået øjnene op for vigtigheden af at tilbyde kunderne mulighed for at handle online. Men fungerer e-handlen optimalt for kunderne og er det logistiske setup i overensstemmelse med interne processer og leverandører?
4 gode grunde til at sætte fokus på B2B e-handel i din virksomhed:
- E-handel bidrager til positiv bundlinje
- E-handel skaber vækst og øger markedsandele
- E-handel skaber innovationsvirksomheder
- E-handel øger samspil og vidensdeling
Ovenstående 4 punkter er konklusionen i en dybdegående undersøgelse fra Dansk Industri Handel blandt 32 B2B-virksomheder inden for industri, handel, it og transport.
Undersøgelsen viser, at virksomhedernes overskudsgrad i høj grad hænger sammen med deres e-handelsniveau: er der øremærkede ressourcer til kompetenceudvikling inden for it, er e-handelskanalen udbygget, har kunderne adgang 24/7, og er der høj implementeringsperformance?
E-handel er et stærkt konkurrenceparameter, da kunderne foretrækker en partner som giver mulighed for blandt andet at indkøbe online. Derfor fremstår det i undersøgelsen, at virksomheder med en veludviklet e-handelsplatform besidder større markedsandele. Virksomheder med e-handel tilstræber i højere grad at innovere og udvikle effektiviserende løsninger over for både kunder og leverandører. Desuden skaber B2B e-handel et højt niveau inden for vidensdeling, da det skaber et godt grundlag for at dele data og yde rådgivning.
Se rapporten her
Deltag på morgenseminar: Sådan skaber du intelligent B2B e-handel!
Hvornår: Onsdag d. 17. juni 2015, kl. 9 11
Hvor: Dansk Erhverv, Børsen, Slotsholmsgade 1, 1217 København K
Tilmelding: læs mere og tilmeld dig her