09.02.2022 | Branchenyt
Lanceringen af IFS Cloud fyrer op under væksten i IFS
Lanceringen af IFS Cloud tidligt i 2021, får fået cloud-indtægterne op med 104 procent.
"De investeringer, vi har foretaget i vores cloudplatform og servicetiltag, bærer frugt, og derfor kan vi offentliggøre det flotte resultat”, siger CEO i IFS, Darren Roos.
Efterspørgslen efter at køre ERP-systemet IFS Applications i skyen fortsætter med at vokse. Lanceringen af IFS Cloud tidligt i 2021 - den største lancering i IFS’ historie - har været en gedigen succes. Ved udgangen af tredje kvartal har IFS oplevet en vækst i efterspørgslen efter cloudløsninger på 104 procent år-til-dato.
Ud over at blåstemple lanceringen af IFS Cloud har fremgangen i cloudsalget også ført til en stærk vækst i tilbagevendende indtægter, som nu udgør 81 procent af de samlede softwareindtægter. For IFS betyder det, at den fortsatte vækst hviler på et konsistent og forudsigeligt indtægtsgrundlag.
Tredje kvartal har derudover været domineret af opkøbet af Customerville, som opsamler feedback på tværs af kunderejsen i en virksomhed. Platformen, som spiller sammen med IFS Applications, giver virksomheder en bedre indsigt i kundernes oplevelser samt et faktabaseret afsæt for at adressere udfordringer.
Samtidig blev IFS desuden for 6. gang i træk udpeget som en leder i Gartners Magic Quadrant for Field Service Management.
”IFS er en teknologidrevet softwarevirksomhed. De investeringer, vi har foretaget i vores cloudplatform og servicetiltag, bærer frugt, og derfor kan vi offentliggøre det flotte resultat. Den stærke vækst i softwareindtægterne stammer ikke kun fra nye, men også eksisterende kunder som har en meget stor betydning i IFS. Jeg er stolt over vores evne til at differentiere os i markedet med vores brancheløsninger og med vores fokus på service, som vil fortsætte med at være en vækstgenerator i erhvervslivet”, siger CEO i IFS, Darren Roos.
IFS har kurs mod en omsætning på 1 milliard USD i indeværende år.
- KCP
Branchenyt

Svenske Nynas digitaliserer forsyningskæden
Det svenske specialolieselskab Nynas indgår samarbejde med it-selskabet Tech Mahindra. Partnerskabet skal transformere Nynas’ eksisterende forretning og udvide deres IT-landskab med agile, skalerbare og intelligente systemer.
Branchenyt

Satser på serviceaftaler og montering med ny ansættelse
Postkasseanlægsleverandøren Renz starter en helt ny serviceafdeling, der skal gøre virksomheden til totalleverandør, give mulighed for serviceaftaler og skabe tættere kontakt til kunder og projekter. Serviceafdelingen får en ny mand ved roret.
Innovation

Genbrugshandsker skal sænke hospitalers klimaaftryk
Dansk udviklingsprojekt vil på to år skabe et cirkulært alternativ til de blå éngangshandsker af det syntetiske gummi nitril – til gavn for sundhedsvæsenets grønne omstilling og forsyningssikkerheden af værnemidler.
Sourcing

Walmart automatiserer leverandørforhandlinger med kunstig intelligens
Indkøbere har til alle tider manglet tid til at gennemføre omhyggelige forhandlinger med hele leverandørbasen. Det har betydet store tab af værdiskabelse for både købere og leverandører. Supermarkedsgiganten Walmart griber nu til kunstig intelligens og chatbot for at løse udfordringen.
Lager & distribution

Ny pakkeboks styrker 100 år gammel virksomhed
Den familieejede virksomhed Ingvard Madsen har i samarbejde med STIHL og Renz A/S fået opsat en ny og praktisk pakkeboks, STIHL Pick-Up Box, som skal være med til styrke og fremtidssikre den anerkendte virksomhed nær Kolding.
Produktion

Miljøcertificering gør møbelfabrik mere attraktiv
Standarder spiller en væsentlig rolle i Four Designs grønne omstilling. Den fynske møbelvirksomhed er miljøcertificeret efter ISO 14001 og bruger også produktspecifikke standarder, der sikrer miljøfokus, i deres produktudvikling.