19.05.2021  |  Branchenyt

Case: Løvbjerg fortsætter væksten med elektroniske hyldeforkanter

Indhold fra partner Hvad er dette?

Omsætningsmæssigt har dagligvarebranchen haft et godt år i 2020. Det er også tilfældet hos Løvbjerg-kæden, der har oplevet stor vækst i butikkerne. Elektroniske hyldeforkanter skal være med til at skabe et solidt fundament for den fremtidige vækst.

I løbet af januar måned 2021 udskiftede alle butikkerne i Løvbjerg-kæden papiret med elektroniske hyldeforkanter fra Delfi Technologies. Udover at have løftet niveauet for både kundeservice og medarbejdertilfredshed, har tiltaget også skabt nye markedsføringsmuligheder hos den jyske købmandskæde.

Læs også: Løvbjerg indfører elektroniske hyldeforkanter i alle butikker

Jesper Due, der er adm. direktør hos Løvbjerg, fortæller at løsningen først og fremmest har elimineret det tidskrævende arbejde med udskiftning af papirhyldeforkanter, som der blev brugt rigtige mange timer på hver eneste dag.

- Vigtigst af alt har vi fået mere tid til andre opgaver i butikkerne, såsom vareopfyldning, kundeservice og en række andre daglige butiksopgaver. Det har stor betydning for at skabe en god indkøbsoplevelse for vores kunder, siger han.

Elektroniske hyldeforkanter er en kæmpe gevinst

Løvbjergs implementering af elektroniske hyldeforkanter er en del af en større moderniseringsplan hos kæden, der også inkluderer et stort fokus på den digitale udvikling i butikkerne. Hos Løvbjerg i Fredericia er den lokale købmand begejstret for skiftet til elektronisk skiltning.

- Hele prissikkerheden er en kæmpe gevinst for os. Det betyder enormt meget, at vi ikke længere behøver at bekymre os om prisen på skiltet – vi ved med sikkerhed, at prisen på hylden matcher prisen i kassen, fortæller Carsten Lindberg, købmand hos Løvbjerg i Fredericia.

Opskriften bag den enorme omsætningsfremgang

Som købmand i Løvbjerg-kæden har man en stor grad af frihed til at udvikle butikkerne efter det omgivende lokalsamfund i forhold til indretning, varesortiment og andre områder. Det betyder, at man har mulighed for at lave de nødvendige lokale tilpasninger, som i sidste ende kommer kunderne til gode.

I tillæg til det, er der foretaget store investeringer i modernisering af kædens butikker, herunder implementeringen af elektroniske hyldeforkanter.

Læs også: Erfaren MENY-købmand viser vejen frem

Corona-tiden har samtidig også været med til at øge omsætningen i butikkerne, da kædens sortiment har kunne dække mange af kundernes behov, og de har kunne handle flere ting samme sted.

Alt sammen har haft positiv indflydelse på butikkernes vækst med stor omsætningsfremgang.

De elektroniske hyldeforkanter skal være med til at skabe et solidt fundament for den fremtidige vækst med nye markedsføringsmuligheder og fokus på at sikre den nødvendige synlighed omkring varerne.

Om Løvbjerg

Løvbjerg er Danmarks største familieejede supermarkedskæde. Kæden har rødder helt tilbage til 1926 og er i dag et discountsupermarked med 15 butikker i Jylland og på Fyn. Løvbjerg har et stort fokus på lokale varer samt et stort udvalg af kvalitetsvarer til lave priser.

Mere fra Delfi Technologies A/S

Delfi Technologies A/S

www.delfi.com

Delfi Technologies er en europæisk løsningsleverandør, etableret i 1988, som har specialiseret sig i softwareløsninger inden for elektroniske hyldeforkanter, håndterminaler, kasseløsninger (POS) og printløsninger. Vores kunder repræsenterer en bred vifte af brancher såsom detailhandel, lager, sundhedssektor, field service og kontor…

Se virksomhedsprofil  

  SCM.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere